-------- Skrevet 21. desember 2009 #27 Skrevet 21. desember 2009 Risengrynsgrøt sånn midt på dagen. Og når treet er pakket spiser vi hjemmelaget pizza eller noe slik.
neekap Skrevet 21. desember 2009 #28 Skrevet 21. desember 2009 kan ikke dy meg.. pakker dere inn treet også? )
Mammapudding Skrevet 21. desember 2009 #29 Skrevet 21. desember 2009 Vi inviterer mine og samboerns foreldre, søstra mi m/fam og broren til samboern på nissegrøt hver lillejulaften, med mandel og marsipangrispremie:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. desember 2009 #30 Skrevet 21. desember 2009 varme rundstykker med julepålegg.. for meg er det derfor bare egg med ansjos på. hehehe. Nam nam! <3h
Lillesnuppis Skrevet 21. desember 2009 #31 Skrevet 21. desember 2009 Er vi hjemme lillejuleaften så spiser vi diverse pålegg, brød og lefse. Åsså noe godt å drikke. Er vi hjemme hos mamma og pappa så blir det også noe ala det. I fjor kosa vi oss med reker, remulade, kokte egg og varme mini baguetter. I år skal vi lage kyllinggryte med masse godt oppi :-) Siden min datter kommer lille juleaften også. Å hun spiser kun kylling/kalkun, grønnsaker og skalldyr.
3småtroll♥ Skrevet 21. desember 2009 #32 Skrevet 21. desember 2009 Hjemmefra er jeg av alle ting vandt til ertesuppe:=) He-he, er sikkert ikke så vanlig, men tanken er nok at det skal være noe enkelt og lettvindt.... Pynter jo treet og greier så gidder ikke stå på kjøkkenet så lenge! Vet ikke va vi skal ha i år egentlig, men noe lettvindt blir det hvertfall;)
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. desember 2009 #33 Skrevet 21. desember 2009 Vi er vant til julekvelds med alt av mat. Fra ål til alle mulige skinker, egg, kald ribbe, laks, gravlaks, mmm. I år skal vi ha det hjemme, blir kost:)
Dailis Skrevet 21. desember 2009 #34 Skrevet 21. desember 2009 Risgrøt med mandel. rester blir vanligvis riskrem til julaften.
tante grusom master of law Skrevet 21. desember 2009 #35 Skrevet 21. desember 2009 Vi har ingen spesiell tradisjon for mat på lille julaften. I år blir det mengder med sushi!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 21. desember 2009 #38 Skrevet 21. desember 2009 Mølje siden kjøttrullen blir kokt da.
Manhattan skyline Skrevet 21. desember 2009 #40 Skrevet 21. desember 2009 Å, for en spesiell og morsom tradisjon, tillab! Elsker sånne tradisjoner som er spesielle KUN i den ene familien. Høres skikkelig kos ut :-)
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #41 Skrevet 21. desember 2009 Kulerunn&sunn : Eeeh..Den skjønte jeg ikke! Hehe..
§iris§ Skrevet 21. desember 2009 #42 Skrevet 21. desember 2009 vi bruker ikke å ha middag på lillejulaften vi.. men god kveldsmat.. da bruker vi å sammles hele familien.. men jeg måtte kutte den tradisjonen med min fam når jeg flytta så langt unna.. så no gjør jeg det med min egen fam.. men juletiden er pyton hos meg. jobber fra 9 til 24 hver dag på slutten av des. blir penger men ikke noe kos med fam. no gidder jeg ikke mer. må få meg ny jobb men vet ikke hva.. hehe.. ble ikke bare snakk om middag her da men..
neekap Skrevet 21. desember 2009 #43 Skrevet 21. desember 2009 Mølje er ganske enkelt kraft fra rull og sylte, med flatbrød ) høres ikke bra ut i det hele tatt, men er faktisk knallgodt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå