Gå til innhold

Navnet Mateo....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synest dere om det??

Er det penest å skrive Mateo eller Matheo?

Og vet dere om det er på mote nå eller om det er mer nøytralt? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matheo er fint:)

Det er vel litt populært, men er ikke et navn som er blåst opp enda.

Skrevet

Jeg synes Mateo er kjempefint (liker ikke ekstra unødvendige bokstaver i navn).

Tror ikke det er så populært, jeg vet ikke om noen som heter det.

Skrevet

Det er på vei inn, liker best Matheo

Skrevet

Tenker på geitekillingen i Grimm og Gru :o) Han som løper fra "de slemme"..

Skrevet

Fint navn, vet om en som heter det, de skriver Matteo

Skrevet

Jeg synes ikke det er fint. Det høres ut som en utenlandsk fotballspiller. Matteus er den norske fomen.

Skrevet

Jeg syns det er fint. Mathias er liksom så oppbrukt for tiden, litt mer annerledes med Matheo. Syns Matheo er den fineste skrivemåten jeg da. Tror det er et navn som blir bare mer og mer populært. :)

Skrevet

Har sett navnet på et par blogger, og en av de unge mødre på tvNorge, tror jeg? Er et motenavn da det overhodet ikke var brukt for bare kort tid siden, men er nok ikke veldig vanlig ennå.

Forbinder det med unge mødre, men det er jo ikke noe problem. Spesielt ikke dersom du er en ung mor. :)

Skrevet

jeg synes matheo er litt poppis jeg... kanskje ikke akkurat det navnet, men jeg syns det blir poppis når man blir inspirert av poppis navn; mathias-matheo, lucas-luca osv...

Synes det kanskje er litt veikt også =/

Men hvis du liker det, så går du jo for det

Skrevet

gutten min heter matteo. elsker navnet. ikke hørt om noen andre som heter det

Gjest cunning stunts
Skrevet

Fjåsete popppisnavn for folk uten egen smak og vilje.

Skrevet

Matheo er definitivt et poppisnavn. Det er på vei inn som en nyttårsrakett, og kommer til å forsvinne igjen like fort.

Skrevet

jeg syns det er nydelig. ville kaldt min sønn for det for 3 år siden, da var det veldig sjeldent, så mannen min mente det ikke var navn... så det blei ikke det.

skulle gjerne kaldt sønnen vår i magen for det nå, men ser det stadig vekk i avisne her, og leser det hver dag her på barn i magen, så tror det vil bli blandt 10 på topp i løpet av året...

har faktsik hørt det en del på radioen i det siste også....

Skrevet

Syns isåfall det er finere å skrive Matteo - det er et ganske standard italiensk guttenavn. Men ser at det har kommet i litt andre varianter her til lands også.

Mange vil nok tro han er delvis utenlandsk da, det er ikke noe norsk navn, ikke er det særlig internasjonalt heller.

Skrevet

Har en samboer som er halvt spansk, og vi vurderte Matheo til gutten vår. Men så ble han helt lys og så så langt i fra spansk ut som det er mulig, haha:-P Så da syns jeg ikke det passet.

Matheo for meg er gylden i huden og mørk i trekkene.

Skrevet

Liker ikke i det hele tatt! blir litt som: "try, try, but cant."

Skrevet

JA! Tusen takk! Jeg satt og funderte hvor jeg hadde hørt det navnet før, selvfølgelig er det Grimm og Gru.

Navnet i seg selv har jeg ikke sansen for, men det er jo kun en smakssak.

Skrevet

Mateo er spansk.

Jeg syns det er fjolsete å legge til stumme bokstaver for syns skyld, og jeg syns Mateo på en norsk gutt er like harry som Michelle Gustavsen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Veldig voksent sagt ( O-: Julepatetisk :-O )

Du ER virkelig patetisk!!!!

Skrevet

Liker det absolutt ikke, men ville skrevet Matheo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...