*anki * Skrevet 20. desember 2009 #1 Del Skrevet 20. desember 2009 Etter 5 aborter på ca 2 år er jeg igjen gravid. Har ikke problem med å bli gravid, så jeg er heldig der. Men jeg har ikke greid å holde på desse spirene mine. De har dødd uke 7(2 stk),8,10 og 12. Den siste gangen gikk jeg til ukentlig ul og fikk pregnyl. Alt var bra uke 11, men uke 12 hadde hjertet slutte å slå. Så utrolig rart. Var veldig deppa da. Etter dette tok jeg og mannen min mye blodprøver og alle er fine. Det er ikke noe forklaring på abortene. Det var nok noe gale med fostrene. Jeg velger i allefall å tro det. Da ordnet kroppen opp selv. Denne gangen får jeg det jeg vil sier gyn. Har f.eks fått tilbud om crinone. Men jeg tar kun en 1/2 dispril hver morgen, så får det bare stå til. Siden alt er bra med meg får naturen ordne opp dersom noe er gale med den lille. Men jeg har en utrolig rolig følelse denne gang. Er ikke stresset for at det skal gå gale. Det nærmer seg riktignok ul på lille julaften og jeg er spent på om alt er bra. Da er jeg ca 8+2. Har fortalt det til arb.giver og har sykmeldt meg 40 %. Dette fikk jeg god forståelse for og det er godt når alt er fremme i lyset. Har en roligere hverdag. Det er godt. Føler jeg kan være sårbar og redd dersom jeg vil no når jeg er åpen fra starten. Det er godt å føle at jeg har forståelse derifra også. Ikke sikkert de er så veldig glade for det, men de sier i allefall det til meg... ...så jeg krysser fortsatt fingre for at det skal gå bra i 9 mnd og at spiren holder seg fast denne gang. Dersom ikke har jeg to flotte gutter og da blir det med det. Det er godt å ha kommet så langt at jeg har forsonet meg med den tanken. Dette var bare noen tanker fra meg som jeg ville dele med dere. Vi er altfor mange som mister og er lei oss for dette. Har vært mye deppa. Men det er godt no når jeg har fått tankene vekk fra det å være redd hele tiden. -og greier ta ting som de kommer - enten det går bra eller gale. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141161343-etter-5-aborter-gravid-igjen-men-er-egentlig-ikke-redd-lenger/
Carajenta Skrevet 21. desember 2009 #2 Del Skrevet 21. desember 2009 Hei! Ville bare si at du har en flott innstilling, etter så mange prøvelser. Ønsker deg masse lykke til med denne graviditete. Håper alt står bra til med den lille spiren, og at den holder seg der til den er ferdig. Jeg har mistet en selv,og har ikke vært så rolig denne gangen. Det er ganske slitsomt å tenke på dette. Slapper litt mer av nå somjeg er 23 uker på vei. Ønsker deg lykke til på UL:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141161343-etter-5-aborter-gravid-igjen-men-er-egentlig-ikke-redd-lenger/#findComment-141165161
Nille40 Skrevet 22. desember 2009 #3 Del Skrevet 22. desember 2009 Så flott at du beholder roen denne gangen. Det er en utrolig påkjennig både fysisk og psykisk, så jeg synes du er skikkelig tøff som står på. Jeg har ikke vært igjennom så mange runder som deg, men har fått kjenne hvordan det er å miste. Er nå gravid i uke 6 og er ikke rolig i det hele tatt. Men jeg skjønner at jeg må puste med magen og tenke på noe annet. Masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141161343-etter-5-aborter-gravid-igjen-men-er-egentlig-ikke-redd-lenger/#findComment-141167888
*anki * Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 22. desember 2009 Carajenta: så godt det må være å ha kommet til uke 23. Det blir vel kanskje verre til lenger det går. Da er det liksom så "mye mer" å miste, når en har kjent liv osv. Men jeg får bare ta det som det kommer. Har heldigvis to gutter fra før og det hjelper selvfølgelig. De holder meg i ånde. Har du barn fra før? Nille40: du er like bak meg du da. Jeg er i min 9ènde uke no. 8+2 tror jeg. Hvilken uke mistet du i tidligere da? Har du testet deg noe? Får du ekstra oppfølging? Masse lykke til til deg også. Skal altså på ul i morgen tidlig og er veldig spent. Kjenner det litt i magen. Men har ingen symptom som er på vei tilbake, så mener selv at alt står bra til der inne enda. Men selvfølgelig kjenner jeg på den spente følelsen og husker altfor godt hvor vondt det var sist jeg var der i uke 12 og det var sørgelige nyheter... Men tror på godt nyheter i morgen, så får jeg ta det derifra. Tror jeg skal be om å få en utvida ul i Trondheim i uke 12. Noen andre her som får dette? Jeg fyller 38 år om noen uker, så jeg har rett på det i allefall. Lykke til til alle oss! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141161343-etter-5-aborter-gravid-igjen-men-er-egentlig-ikke-redd-lenger/#findComment-141169344
Carajenta Skrevet 23. desember 2009 #5 Del Skrevet 23. desember 2009 Hei igjen Anki igang igjen! Det er både godt og skremmende å ha kommet så langt. Er som du sier mer å miste. Jeg sier til meg selv at det kommer til å gå bra, men av og til så kommer de dumme tankene. Jeg kjøpte meg en doppler til å lytte på hjertelyden. Den har vært god å ha når de hysteriske tankene kommer snikende:) Jeg er for det meste optimistisk. Det skal sies. Jeg har ingen barn fra før, så dette er fryktelig spennende:) Håper alt har gått fint på UL i dag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141161343-etter-5-aborter-gravid-igjen-men-er-egentlig-ikke-redd-lenger/#findComment-141171913
Nille40 Skrevet 25. desember 2009 #6 Del Skrevet 25. desember 2009 Uke 6+1... Oppfølging??? Jeg har ikke fortalt noen at jeg er gravid enda... Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Jeg mistet i uke 7 forrige gang, omtrendt der jeg er nå. Da hadde jeg allerede bestilt time til duotest, og på ul i uke 8 var det ingen hjertefrekvens. Gynekologen vurderte det til dødt ca uke 7 og jeg fikk en utskrapning da jeg var "i uke 10". Denne gangen er jeg egentlig bare i sjokk... vi fikk nemlig beskjed at mine egg var så dårlige at jeg nok aldri ville bli gravid igjen. Og nå sitter jeg her... kvalm og ømbrystet. ) Jeg får ringe legen min over nyttår. Da vil jeg være passert uke 7. Innerst inne tror jeg vel ikke på at dette skal gå bra, selv om jeg selvfølgelig håper på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141161343-etter-5-aborter-gravid-igjen-men-er-egentlig-ikke-redd-lenger/#findComment-141173675
*anki * Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 27. desember 2009 Var på ul på lille julaften. Der sto alt bra til. Jeg var veldig pessimistisk, så tror at forsvaret mitt koblet seg inn og at jeg har en ubevisst redsel likevel. Men er fortsatt rolig egentlig i forhold til de andre graviditetene. Men når det nærmer seg kontroller blir jeg automatisk veldig spent. Får regelmessige ul no i starten, så skal på ny ul 4.januar. Grugleder meg allerede. Må vel kanskje også bestille time hos jordmor etterhvert. Nille40: for en koselig overraskelse da. Har du barn fra før? Dette går selvfølgelig bra for deg. Krysser alle fingre. Kvalm, ømme bryster er no bare supert da. Du hadde sikkert et gullegg som var gjemt blant de dårlige da:-) Det skal gå for oss alle denne gang! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141161343-etter-5-aborter-gravid-igjen-men-er-egentlig-ikke-redd-lenger/#findComment-141179238
paper Skrevet 30. desember 2009 #8 Del Skrevet 30. desember 2009 Heisann!! 5 aborter på 2 år er ganske heftig... DENNE gangen går det flott, DENNE lille spiren vil være hos deg og DU får verdens skjønneste lille nurk til sensommeren!!!!! Ikke vært inærheten av dette, men mista 15u isommer... Da var alt helt flott på ul uka før, men dagen før fostervannsprøve så gikk det galt.Det forstod jeg virkelig ingentingen av!! Vel, netteopp testa positivt nå, snart 5u-hååååper det går denne gangen!!! Kommer garantert til mange ul, men noen garanti er det ikke har jeg opplevet. KRYSSER FINGRE FOR ET REALT BABYÅR FOR OSS ALLE SAMMEN!!!!!! STOOR KLEM ALLE SAMMEN. ps.Jeg har nesten nettopp fyllt 38(!)!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141161343-etter-5-aborter-gravid-igjen-men-er-egentlig-ikke-redd-lenger/#findComment-141192721
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå