LivetErEnLek Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 Minste her tok en del blodprøver på torsdag, blandt annet crp, og den var da på 50. Fikk beskjed om at om hun ble sykerer, så fikk vi ta kontakt igjen. Hun fikk da på lørdag feber og nå har også storesøster fått feber. Men jeg trodde at dersom det slo ut på crp, så var det bakterie og at dette ikke smittet. Dere som har peiling på dette, hvordan henger det sammen? Hadde ordnet meg fri fra jobben i morgne og skulle handel julegaver, ordne hjemme osv, men det kan jeg jo se langt etter nå. Ja, ja, blir vel jul uansett tenker jeg ;-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 jo det er bakterier, men bakterier kan jo smitte det da.... En høy crp indikerer at det er en infeksjon.
Galskapens overhode Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 minsten fikk konstantert virus(kyssesyke) forrige uke, men hadde alikevel en crp på 107.. (halsen så ikke ut)
LivetErEnLek Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2009 Skulle tro jeg kunne dette her, nå på tredje ungen... Men den gang ei. Takk for opplysningen forlkens. Får vel kanskje ta en tur til legn med jentene i morgen. Lurer på om hun yngste er på vei til å få lungebetennelse. Har astma og hoster så hun kaster opp og gråter. Surkler veldig stakkars.
Gjest ->>- Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Høy CRP indikerer bakteriell infeksjon. Men 50 er ikke spesielt høy CRP. Jeg ville antatt virus med mindre den stiger. Både bakterier og virus kan smitte.
LivetErEnLek Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2009 Nei, er klar over at det ikke er spesielt høyt, men hun var ikke blitt syk enda da prøven ble tatt (var å tok blodprøver i forbindelse med en utredning vi skal ha til uka på sykehuset). Jeg trodde virkelig ikke at bakterier smittet på samme måte som virus. Har liksom ikke hørt om noen som har blitt smittet med ørebetennelse, lungebetennelse eller urinveisinfeksjon...Men når jeg tenker etter, så smitter jo halsbetennesle som bare rakkern. *rister litt på hodet over meg selv*
Blue Lady ♥ Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 alt under 100 er virus og litt over...er det høyere er det mest sannsynlig en bakteriell infeksjon...Det fikk jeg beskjed om da jeg var innlagt med min sønn for en stund siden.Da hadde han en crp på 200...dagen før innleggelse var den på 68 derfor ble vi sendt hjem..
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 20. desember 2009 #9 Skrevet 20. desember 2009 En normal Crp ligger på UNDER 8...alt over tyder på en infeksjon.Dra til legen igjen,spesielt med tanke på at hun har astma.
Honningmelon Skrevet 20. desember 2009 #10 Skrevet 20. desember 2009 Det er feil å si at alt under og litt over 100 er virus. Jeg jobber i helsevesenet, og det er ofte det er en bakteriell infeksjon med crp på 70-80 for eks. Og er den på rundt 100 er det som regel bakterier.
LivetErEnLek Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. desember 2009 Ja, tenkte å ringe i morgen tidlig å høre om vi kunne komme inn å få tatt en crp-måling. Så tar vi en telefon til homeoptaten vår tenker jeg, utrolig hva den dama kan få til :-) Men har den steget og blitt veldig høy så burde nok det gjøres noe med utover homeopat. Prøver så langt det lar seg gjøre å unngå antibiotika
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. desember 2009 #12 Skrevet 20. desember 2009 Var hun ikke syk når prøvene ble tatt, i det hele tatt? Er hun syk nå da (beklager på forhånd om jeg ikke har lest godt nok, er noget redusert idag)... CRP har gjerne jetlag på et døgn, så om hun f.eks hadde hatt høy crp idag, så indikerer det gjerne nivået på crp'n igår... Virus går opp til 50-60, litt avhengig av sykdomsforløp. Om en får crp på 50 sånn "just like that", så er det no bakterier. En virusinfeksjon viser seg gjerne i en sakte stigende crp, som sjelden bikker over 50 Du kan jo dra til legen i morge og ta en ny, bare for å kontrollere...
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. desember 2009 #13 Skrevet 20. desember 2009 og nå så jeg at hun hadde blitt syk, ja... ) Beklager!
LivetErEnLek Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 20. desember 2009 Hun er stort sett litt syk stakkars lille kroppen, astma og en del annet vi ikke vet hva er enda, derfor vi skal inn til utredning. Hun var ikke "sykere enn normalt" da vi tok prøvene, jeg kunne i alle fall ikke se noe utenom det vanlige. Ringer legen når de åpner i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå