Gå til innhold

Spraye 2 eller 3 ganger, hvorfor er det forskjeller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..kanskje et litt dumt spørsmål, men nå er jeg ganske grønn på dette området.. Anyone?

Jeg skal spraye 2 ganger om dagen, morgen og kveld. En sprut i hver nesebor, altså morgen og en sprut i hver nesebor om kvelden. Jeg har ikke fått beskjed om at jeg må følge et tidsskjema slik som jeg ser andre gjør, feks kl 0800 og 2000 (+ evnt kl 1500)...

Hvorfor må noen spraye tre ganger og to ganger? Og hvorfor holder noen slike stramme tidsskjemaer? Andre som har sprayet kun to ganger pr dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns ikke det er dumt sp mål jeg....jeg skal spraye 3 ganger om dagen men bare i ett nesebor ved hvert kl slett...med tidsskjema.det gjorde jeg sist også.....

lurer også på dette:)

Skrevet

Hmm... Jeg hører til Karolinska i Stockholm, og jeg spurte dem ang dette med å spraye til faste tider. De sa at så lenge jeg sprayet om morgenen og om kvelden (en spray i hver nesebor pr gang), så trengte jeg ikke faste tider..

Kan det være annerledes der, eller? Utgjør det sånn ca det samme? ..huff, føler meg rimelig teit her ved å stille et sånt spørsmål..

Skrevet

sikkert ikke noe stor forskjell sånn sett siden du sprayer i hvert bor to ganger for dagen...dvs at du faktisk sprayer en gang mer enn oss som sprayer etter tidskjema...på oss er det jo "bare" tre dusjer pr dag...

vi får nok i oss det vi skal alle mann;))

ikke føle deg teit for det er jo noe å lure på dette også hehehe:))) hadde du vist hvor mye rart jeg har lurt på du.....;)

Skrevet

Hei Pærebanan.

Jeg skal også til Sth og er godt i gang med spraying. 2 morgen og 2 kveld.

Når skal dere inn til Sth? Vi har planlagt uttak 15 januar.

Hvordan går det med spraying for deg da? Her går det forsåvidt greit, men det begynner å svi litt, og litt hodepine. Begynte 10 desember

Skrevet

Hei igjen, sprø prøver

Jeg går i gang med spraying 2. januar. Har ikke noe dato for uttak enda. Hvor mange dager med spray og sprøyte har du før uttak? Er spent på sprayinga og evnt bi-virkninger som måtte komme, leser jo her inne at det kan variere ganske fra person til person.

Hvordan er formen din nå?

Skrevet

Jeg begynte med spray 10 desember. Skal på ultralyd på ullevåk 30 desember for å sjekke om jeg er nedregulert. er jeg det, begynner jeg på sprøyter 2 januar, og skal til uttak 15 januar.

Det går forsåvidt greit, har noen hetetokter innimellom, og litt hodepine, men hodepinen er jeg litt usikker på grunnen - har en visdomstann som holder på å slå seg vrang, så skal på sykehuset å operere den ut 4 januar:-)

Skrevet

Sprø Prøver; hvordan står det til med deg og sprayinga? Har du fått fjerna visdomstanna eller hur? ;-) Var å henta sprayen i dag på Apoteket. Starter 2. januar. Ble litt styr med datoen jeg skulle starte, tror jeg var litt ivrig i å ringe inn mens;) uhuuu.. I forvirringa glemte jeg å få datoer for sprøyter, men den blir vel forskjøvet med samme antall dager, tipper jeg.. så rundt den 24-25 blir det vel sprøytestart. Du, skal man spraye samtidig som man tar sprøyter?? (ehem...hehe..)

Skrevet

Sprayinga går greit, men et styr med spray morgen og kvled. Jeg er litt dottet i hodet (om det er et ord) litt svak hodepine konstant, og får ikke sove om natten. Skal på ul på ullevål i morgen. spennende å se om sprayen har gjort jobben sin, hvis ikke...

Begynner du å spraye på første blødningsdag?Tror jeg er den eneste som gjør det, og skjønner ikke hvordan det kan gå.

man må spraye samtidig med sprøyter ja

Skrevet

Tenkte bare jeg skulle tipse deg om noe, om du skal gå på puregon sprøyter. Greit å ikke gjøre samme feil som meg. Husk å få tak i puregon pen god tid i forveien. Dette var et stressmoment uten like da jeg skulle begynne. Apoteket hadde medisinen, men ikke sprøytepennen. Ivf avdelingen har disse, men tenkte sikkert at vi hadde fått dette i stockholm. Det gjør man ikke, i sverige er de reseptbelagt.

Bare for å informere deg i tilfelle:-)

Skrevet

Takk for godt tips. Mener å huske å ha lest noe om dette her inne tidligere, så jeg ringte først apoteket bare for å spørre om de hadde puregon-pen.. Og det hadde de ikke.. Så ringte jeg videre til IVF-avdlinga på UNN. Der skal jeg bare stikke innom, sier de, så får jeg ei slik pen fra dem. Hadde en veldig hyggelig prat med en av bioingeniørene der, fikk et såå godt inntrykk av dem. Føler meg i "trygge hender" fra dem som skal følge oss opp her hjemme.

Begynte på spray i dag, ouiiiii, nå er vi i gang:-)!!!! En dusj i hver nesebor om morgen og en dusj i hver nesebor om kvelden. Venter nå mens om ca en ukes tid, så da skal jeg ringe Stockholm. Har glemt av å bestille time, spiralen må jo ut..hehe.. ringer mandags morgen å bestiller time!!! *huske-husk*..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...