Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 Jeg har så lyst å lagedet, men jeg har ikke oppskrift.. noen som har? Og, er det veldig vanskelig?? Setter pris på svar=)
Lillepromp blir storesøster Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Ja, jeg er flink til det:) Kjempelett!! 1,5 dl sukker smeltes i en brødform 4 egg 6 ss sukker 3 ts vaniljesukker 6 dl h-melk rør sammen dette. Ikke miks bare rør en liten stund. Hell røren gjennom en sil nedi formen. Stekes i vannbad på 150 grader i et par timer. Du må bare riste litt på formen for å sjekke om den har stivnet. Garantert at folk blir imponert. Du trenger ikke si noe om hvor enkelt det er:)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 et lite tips bare:) hvis du visper krem for å ha ved siden av er det knall godt å ha litt av karamell "skyet" oppi etter den er stivpisket:)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Du kan faktisk droppe sukkervanlijesukker i melka hvis du koker den opp med en vaniljestang isteden. Avkjøl den noe før du blander i eggene.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 Første gang-81; skal man smelte sukker og så ha det i brødfprmen? Eller skal man ha sukker i brødformen og smelte sukkeret i ovnen? Og skal sukkeret blandes med resten? eller skal den bare være i brødformen? =)tusen takk for oppskriften=) er meget takknemlig=) Forresten, skal ha den på juleaften, når kan jeg lage den? HI
Lillepromp blir storesøster Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Tenkte akkurat på at det var litt dårlig forklart:) Du heller sukker i brødformen og setter den over den største plata på komfyren. Bruk en tresleiv eller noe til å røre litt i det med og pass på at det ikke brenner seg. Det er godt hvis du har sleiva oppi røra før du heller den i forma. De 1,5 dl skal smeltes i formen. 6 ss skal i røra. Du kan lage den dagen før eller samme dag, men det må stå i kjøleskap hvis du lager det dagen før.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 Her kommer et lite tjuvtriks: Bland inn en pakke med creme brulee (sånn ferdiglaget fra Piano som skal varmes og kjøles) i røren, fyller formen bedre da, og konsistensen og smaken bli himmelsk!! Det smeltesukkeret kan du blande i kremfløten før du pisker den. Ellers bruker jeg samme opskrift som hun første som svarte, men bruker vaniljeessens, 1,5 ts.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå