Gå til innhold

Helsestasjonen! (samme som på septemberklubben-09)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!=)

Var på 6-ukerskontroll på hs (er en stund siden nå då, men gruer meg sånn til 3 månederskontroll)

Hs så på meg og sa, "Du syns ikke hun er litt tykk?!"

Skjønner at hs sikkert er nødt til å gjøre foreldre oppmerksomme på forskjellige ting, men hun kunne nå ha sagt det på en HELT annen måte...!

Ble skikkelig lei meg, og gråt hele veien hjem ifra den kontrollen+ litt til...

Hva skal jeg gjøre, hvordan reagere når hs sikkert kommer til å si det igjen..:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bry deg! Når HS klarer å si noe sånt, da blir det for teit, spesielt på en 6-ukers kontroll.

En er litt på tuppa når det er så kort tid siden fødselen, du er sikkert mer deg selv når det er gått 3 mnd. Gi beskjed til HS om det er noe du ikke synes er greit, de har ikke monopol på hva som er riktig for din baby. De skal gi råd og veiledning, ikke være frekke.

Du er sikkert en supermamma:)

Skrevet

Uff, dissa hs... Du må rett og slett sei fra, som ho over meg seier og.. Ikkje finn deg i det. Snakk evt med fastlegen din om det, kanskje h*n kan gjere noke med saken? Babyer er ikkje tjukke. Dei skal vere runde og goe... Når dei begynner å bevege seg og å reise seg, så får dei ein annan fasong, blir lengre og slankare.. Stol på deg sjøl. Det er du som veit best om din baby!

Lykke til!

Skrevet

Teit formulering, men jeg synes kanskje du tar deg litt vel nær av det når du gruer deg til neste kontroll og gråter pga en ufin formulering fra helsesøster.

Helsesøstre er ikke (langt fra, faktisk) gud, og om hun spør om det samme nok en gang foreslår jeg enten et enkelt "Nei." uten videre oppfølging eller "Ja, skikkelig smellfeit, men nå har vi kjøpt inn nutrilettkur til henne, så det ordner seg, vet du." Server det med gravalvorlig ansikt og se om hun ikke kanskje kommer frem til at det går greit likevel. =)

Skrevet

Takk for svare alle:)

Å shute...jeg skrev ikke dette innlegget for at du skulle dømme meg på noen som helst måte..så det syns jeg var urimelig sagt av deg...vi er alle forskjellige å noen tar seg nært av ting andre ikke ville gjort!

Skrevet

Når sønnen min var 6 uker var jeg fremdeles ute av balanse og tok meg nær av den minste ting. Helt naturlig, og det burde helesøsteren dine vite! Uproffesjonelt! Ingen babyer er tykke, de er bare gode og runde og det skal de være. Det er et tegn på at de trives og har det godt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...