Gå til innhold

Hvor mange år mellom før barnet blir en såkalt "attpåklatt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare synsing, eller en generell grense?

Jeg venter den tredje, storesøsken vil da være 7.5 og nesten 5 år gamle. Er yngste da en attpåklatt?

Hehe, alt man skal lure på :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når den yngste er begynt på skolen, kaller vi det en attpåklatt..

Skrevet

Attpåklatt 5 år etter yngste???

Nei!!!

Minst 10n år i mitt hode

Skrevet

Tenker rundt 8-10 år :)

Selv er det 4 år mellom meg og min bror, 5 år mellom meg og min søster (13 mnd mellom dem), og jeg kan absolutt ikke kalle hun som er 5 år yngre for atpåklatt ;)

Skrevet

8 år eller mer vil jeg si. Er det 8 år mellom et barn og dens nærmeste søsken så regnes dette barnet som enebarn hva angår sosialisering i søskenflokken.

Skrevet

Når jeg tenker meg om, tenker jeg egentlig fra 7 år og oppover. Vi er selv 3 jenter; 16 mnd mellom meg og hun eldste. Og 7 år mellom meg og hun yngste! Hun har vært mye alene sammen med våre foreldre både på turer, på ferier, hjemme på kvelder.... og slikt. Da jeg var 16 og eldstesøsteren min 17 flyttet vi hjemmefra, og hun bodde igjen sammen med foreldrene vår. 9 år var hun da. Og ellers har vi alltid leket uten henne pga aldersforskjell og da andre typer leker/aktiviteter, vi har hatt forskjellige venner fra henne (men jeg og søsteren hadde samme). I tilegg husker både jeg og søsterern min myyyye fra da mamma var gravid og da lillesøsteren vår ble født, vi hjalp foreldrene våre mye og var mer "barnepiker" enn søstre. Men blod er jo tykkere enn vann, og vi er søsken. Bare litt mer atpåklatt med misten, enn det forholdet vi hadde sammen :)

Så fra 7 år, svarer som sagt jeg!

Skrevet

Da har vi defintivt en attpåklatt:) Eldste var 10 år når minste kom til verden, og mellomste var nærmere 9 år enn 8 år, for å si det sånn. To tette og en til:)

Skrevet

De som skriver litteratur om dette sier 6 år......

Skrevet

De som skriver litteratur om dette sier 6år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...