tiddeldiii Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Hei.... Jeg trenger desperat en bæreanordning til jenta mi på 5 uker.. hun er mye plaget med magevondt (?). Det eneste som får henne til å falle til ro er å gå og bære på henne, men jeg blir så utrolig sliten og holder ikke ut lenge før jeg må sette oss ned... og da blir hun ikke fornøyd. Hun faller til ro når jeg bærer henne opp mot skulderen min og også i vuggestilling etter en liten stund... hun sovner ofte svært lett da. Jeg har vurdert manducca da jeg har hørt at det gir god avlastning for bæreren da vekten legges på hoftene... men ligger babyen godt inntil bæreren i den selen? Og er det bra for babyer på hennes alder å sitte i selen over lengre tid? Hvordan syns dere mai tai er i forhold? Jeg tenkte sjal sikkert var bra da babyen kan bæres i vuggestilling + at det er billigere... og babyen kan bæres på mange forskjellige måter... men er det mulig å ta på sjalet og putte babyen oppi uten hjelp av en annen person??? Håper noen har noen gode innspill....
stinelin81-3 smågull Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Hei!! Siden jenta di enda er så liten så ville jeg gått for elastisk sjal. Men det er en lærekurve!! Det er ikke noe problem å få babyen oppi sjalet alene. Men det kan være lurt å øve sammen med noen andre. Det fine med sjal er jo at man både kan bære i liggende og sittende stilling etterhvert. Jeg har også god erfaring med Mei tai... men det passer nok best når de har blitt bittelitt større. Håper det var til hjelp?? Hvis du har mange flere spørsmål ville jeg gått inn på tettinntil.no...der er det mange som har peiling:D Lykke til!!
Vimes Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har kjempeerfaring med Meitai helt fra nyfødt. Syntes det var greit med hjelp i starten, men det skulle ikke mange forsøkene til før jeg klarte det lett på egenhånd. Var kjempehjelp når gutten min var liten. Brukte det til han var rundt halvannet år. Da kjøpte vi en bæresele ganske lik Manduca. Manduca er nok veldig bra, men mange synes det er vanskelig å få den godt og tett rundt en bitteliten baby. Den er visst bedre på de litt større.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Anbefaler gjerne elastisk sjal i starten og så meitai/vevd sjal etterhvert. Der er masse fint og nesten ubrukt på finn.no Kjøper du et brukt elastisk sjal til 300-400kr, går det fint å selge det for 300 i gjen etterpå om det var pent brukt i første omgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå