~sjiraff~ Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Og hva er dere vokst opp med? Jeg vokste opp med å legge meg uten juletre 23. desember og våkne opp til et julepyntet hus med pyntet jultre. Magisk for oss da vi var små. Jeg hadde en tanke om at snuppa ikke skulle få være med å pynte treet her men da jeg så hvor gira hun var i fjor måtte hun selvfølgelig få være med. Ble kjempekos. Og med bare en stil på pynten kan det ikke bli galt uansett )
cherry coke Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Jepp! Hun elsker det og vi gjør litt ut av det. Har på julemusikk, drikker kakao og spiser julekaker. Gjorde det ikveld faktisk, veldig koselig=)
Gulosten™ Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Å ja. Tror vi hadde fått pryl hvis hun ikke fikk være med
Ugl@ Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Klart unga skal få pynte, og stil driter vi i her i hus, har det så koselig så med vårt mylder av ting og tang og julepynt i alle farger og metaller :-)
erteposen + 4 Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Vi barna pynta hos bestemor, og stod opp på julaften til et julepynta hus og fersk gjærbakst. Det var magisk! Våre vil gjerne pynte treet sammen med oss, men mye gjør vi etter de har lagt seg. Ferks gjærbakst? Nei, men fra fryseren og laga av bestemor.
camilla^ Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Ungene pynter treet, meg og gubben overtar når ungene ikke vil mer. Vi koser oss kvelden på lillejulaften, spiser god mat, pynter tre, hører på julemusikk og spiser julekaker. Siste vask og rydding av hus taes før vi begynner å pynte juletreet. Den kvelden er nesten like koselig som julaften.
Gjest Mylian med twins Skrevet 20. desember 2009 #7 Skrevet 20. desember 2009 Jeg vokste opp med at kvelden den 23 pyntet vi alle juletre:)det gjør vi og!
2 boys & now pink Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 Jeg og la meg til tom stue, og når jeg våknet var treet oppe og pyntet til ca midten. På gulvet sto en isboks med pynt til hvert barn som vi brukte julemorgenen på å henge opp der vi ville...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. desember 2009 #9 Skrevet 20. desember 2009 Vokst opp med å få være med å pynte og det skal mine barn få lov til også. Det er så gøy og en glede jeg ikke vil ta fra barna mine. Jeg synes det høres kjipt ut og lite magisk å våkne opp til et ferdigpyntet juletre, hehe ) Men, det er jo fordi jeg ikke er oppvokst slik da, men... =)
Odine! Skrevet 20. desember 2009 #10 Skrevet 20. desember 2009 De er med. Før jeg fikk barn hadde jeg tenkt at det var fint å vekke dem lille julaften for å pynte, men den gikk jeg bort fra ;-)
Sessa ruger igjen... Skrevet 20. desember 2009 #11 Skrevet 20. desember 2009 Jeg klarer ikke huske helt tilbake til da jeg var så liten som ungene er nå, men i fjor pyntet vi i hvertfall treet etter at ungene var i seng 23. men frøkna fikk sette på stjernen på julaften morgen! Det var i grunnen ganske magisk. Hun ble storøyd da hun kom ut i stua og så treet og helt målløs av å få sette på stjernen.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 20. desember 2009 #12 Skrevet 20. desember 2009 Vokst opp med å pynte juletreet kvelden lille julaften.. Den tradisjonen har vi fortsatt med.. Noen ganger må vi ta det før, men junior er med på pynting..
nelliik m/blå & rosa Skrevet 20. desember 2009 #13 Skrevet 20. desember 2009 Ååååh, jeg hadde alltid en magisk julaften!!! Og vi pyntet aldri treet eller ordnet aldri til jul sammen med våre foreldre det var deres jobb, og herreguuuuud så spente vi var!! Man kunne se stjerner i øynene våre! Det var fantastisk Og akkurat den følelsen skal lille blå, og mine fremtidlige barn, få. MAGISK <3 Rett & slett fantastisk nydelig ) Vi gikk alltid å la oss gankse tidlige på lillejulaften; forvenitningsfulle, spente og glade. Hengte strømpen ved senga, og var helt i ekstase!! Tok lang tid før vi sovnet Men vi sovnet alltid slutt, for våknet stortsett rundt kl 6-7, slo på lyset og *vips* soverommene våre var også pynta til jul med enkle julekapper til vinnduene, duker og figurer en stappfull strømpe og, ja, magisk!! Så listet vi oss inn til hverandre, sååå utrolig nysgjerrige, og alle tre gikk sammen til stua nede - der sto det vakreste treet i hele verden! Vi slo på juletrelysene, kun de først, beundret pynten og det kan ikke beskrives den utrolige magiske følelsen - kjenner jeg blir helt varm & go inni meg av å skrive det!!! ;D Så sammenlignet vi strømpene på gulvet framfor treet, som likevel var det samme, men alle fikk forskjellige julehefter. Så gikk vi "runden" i resten av stua, kjøkkenet, stua oppe, badene, gjesterommene osv, og slo på svake lys og *vips* så vi enda mer juleting, julenisser, pynten vi laget på juleverkstedet i fjor osv. Det var ubeskrivelig!! Akkurat slik man ser på film, de gnisten i øynene for alt det flotte og fine man oppdager I åtte-tida sto alltid mamma opp og tente stearinlys, så leste vi litt i heftene sammen i sofaen (fortsatt i pysjen), med en dyne over oss. Etterhvert slo vi på TVen og julemorgen Når lyset så vidt begynte å skimte ute (blir lyst rundt kl 10 om morgen her, og mørkt ca kl 14), fikk vi kakao med krem og den beste julefrokosten man kunne fått ALT VA DER! Og det var lov å sitte i sofaen, og se på tre nøtter til askepott Aaaaah! Min julaften, og hele jula for den sags skyld, var magisk Selv om vi ikke pyntet tre Jeg syntes alltid det hørtes så stusslig ut å pynte treet, hva med alle overraskelsene, forveningene, spenningen, nysgjerrigheten og gleden på julemorgen ;o) Men godt vi har forskjellige tradisjoner som vi alle er fornøyde med! Ble kansje litt vel mye mimring her, nå haha. Elsker jula!!! Og tenker å skape akkurat samme følelser omkring den for lille blå <3 Ønsker dere alle en riktig god jul )
Lillesnuppis Skrevet 20. desember 2009 #14 Skrevet 20. desember 2009 Da vi var mindre å feiret julen hos bestemor og bestefar var vi aldri med på å pynte juletreet. Vi våknet opp 24 des å måtte vente til kl 13.00. Da åpnet bestemor døra inn til finstua.( bodde på en stor gård. Å der var det aldri noen vik på gårdens tradisjoner) Å der sto ett juletre med masse glitter, kuler og julelys og med en lysende engel på toppen. Husker vi gleda oss hele dagen for å se juletre :-) Hjemme hos oss fikk vi barna være med å pynte juletre, men var bare broren min som gjorde det. Jeg har aldri syns det har vært noe morsomt å pynte juletre. Da jeg fikk barn så fikk dattra mi være med den julen hun ble 2 år. Å hun syns det var kjempe morsomt å hjelpe morfar. Eneste lysene hun ikke fikk hjelpe til med. Åsså hjalp hun tanten og onkelen min med å pynte treet hvert år.
mamman til to gutter Skrevet 20. desember 2009 #15 Skrevet 20. desember 2009 Jeg syns det var veldig magisk når alle eskene med julepynt ble tatt ned fra loftet og vi startet med å "grave" oss ned i en og en eske. Alle nissene ble satt opp på akkurat samme sted som året før, spilledåseengelen ble trukket opp hvert år, selvom den etterhvert ble litt slapp i fjæra og sangen gikk alt for sakte... Til slutt pyntet vi treet etter at pappa hadde satt på lysene. Etter det koste vi oss alltid med god mat foran tven med "kvelden før kvelden" før det var leggetid. (Tror riktignok at lille julaften ikke var helt over for mamma og pappa som stort sett måtte ordne det siste ettersom vi begynner julaften med storbesøk på formiddagen.) Så magisk kan det være selvom man får være med på pyntingen også:-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. desember 2009 #16 Skrevet 20. desember 2009 Hun er med ) Vurderer grind for å holde lillebror borte fra (det som i hans øyne er) leketøyet (pynten), hehe :oD På en eller annen måte (i ørska?) ble det til at vi fikk med et lite tre på kjøpet, som tuppa skal ha på rommet sitt (mot alle mine prinsipper, men så kommer i alle fall den avlagte julepynten til sin rett likevel ;o) Eller kanskej vi skal sette det ute? Noen tradisjon blir det i alle fall IKKE.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. desember 2009 #17 Skrevet 20. desember 2009 Vi fikk være med hjemme. Synes det var så stas å leite frem julepynten fra loftet. Esker på esker med kuler, glitter og bånd kom ned. Også alle nissene og spesielt den fine hvite kirken som sto på peisen i nisselandsbyen som jeg laget med mamma! <3 Fantastisk. Dessuten var det fortsatt like fantastisk å stå opp morgenen etter og se hvor fint juletreet lyste i stua i mørket. Sukk. Lille får være med å pynte. Vi graver oss nedover i eskene med engler og noen nisser. Finner ting vi har glemt og noen ting vi ikke vil ha fremme i år. Så henger jeg på lysene før hun får slippe til med pynten. Det kan som noen andre her sa ikke gå så galt for det er bare "en type pynt" som befinner seg på treet alikevel. ;p Jeg er litt nøye på juletreet serru. Så jeg veileder litt underveis eller hun spør. Nå har hun blitt så stor at hun skjønner at alt ikke skal på de nederste greinene så det går egentlig helt fint, men litt justering foretar jeg når hun har lagt seg. Vi pyntet treet i dag, hørte julemusikk og drakk julebrus. Deeeilig. ..og det beste av alt.. ikke en glanspapirkurv eller lenke er i sikte! Ingen flagg heller. ;p
Dailis Skrevet 20. desember 2009 #18 Skrevet 20. desember 2009 Har vokst opp slik som deg, og gjør det med ungene. JEg tenker ganske mye over hvor diverse pynt henger, så det er stort sett meg alene som pynter Vurderer å få inn ett lite tre oppe som ungene kan være med på, men de har jo pyntet hvert sitt pepperkakehus så så galt kan det ikke være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå