Gå til innhold

Oppskrift på eggesalat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en god oppskrift?? Uten reker eller noe annet asså. Kun egg.

Hvordan lager dere forresten eggerøre?

Skrevet

5 egg

1/2 purre i ringer

1/2 -1 pk majones

salt og pepper

en liten skvis sitron eller en liten ss med sø fra sylteagurk, det må litt syre til for at den skal bli frisk.

Eggerøre

Egg

melk (1 ss pr egg) margarin

1/2 til 1 ss litt etter hvor mange egg

Gressløk

Slå sammen eggene og melken i en skål. Kjør i microen i ett min. Rør, kjør i ett min til, rør. Se da hvor løs den er og kjør til den er ganske fast, men ikke helt fordi den koker også etter at den er ferdig. Gjør du den helt ferdig i microen blir den grønn..

Skrevet

Eggesalat:

10 hardkokte egg, hakka dobbelt i eggedeler.

1/2 pk. majones og 2-4 ss creme fraish som smakes til med salt, pepper, sitron og litt kayenne. Litt lake fra sylta agurk er også bra.

1-2 ss finhakka sjarlottløk, vårløk og/eller grassløk.

(både kaper og finhakka sylteagurk er også godt)

Eggerøre er kjempe vanskelig synes jeg, og bruker en feil fett blir den klam. Jeg lager en liten mugge med eggerøre til jula, som stekes opp hver dag.

1 ss vann pr. egg, og 1/2 ts salt pr.5 egg, litt pepper - pisk godt sammen og steik i meierismør på ganske svark varme. Mindre salt om det er mye salt pålegg.

Skrevet

Mmmh, den eggsalaten skal jeg jaggu lage til kveldsmaten på julaften gitt!:) Elsker eggsalat, men har faktisk aldri tenkt på å lage selv..:S

Og lage eggerøre i microen? Heller aldri tenkt på! Må kanskje prøve det en gang :) Har du ikke salt og pepper i eggerøra?

Sorry om jeg opptar innlegget ditt, HI. Virkelig ikke meningen, men jeg ELSKER egg sånn, hehe ;)

God jul til dere!

Skrevet

Jeg lager stort sett eggesalat på slump =) Tar de eggene jeg har, majones, litt rømme/creme fraishe... litt finhakket løk, suragurk... Og en liten dæsj med karri. =) Jeg er innmari glad i karrimat =)

Og skal jeg ha eggesalat til reker, så har jeg bare egg, majo og karri og litt salt!! Smaker himmelsk =))

Skrevet

Jeg sper majonesen ut med litt fløte/rømme/creme fraish så den ikke blir så mektig. Alt etter hva jeg har. Ellers har jeg i egg dobbeltdelt i eggedeler og purre.

I den andre sorten har jeg samme majonesbase bare at jeg har hakket løk og ansjos i små biter, samt bittelitt ansjoskraft. Høres jævlig ut, men det er sykt godt.

Skrevet

Jeg liker heller ikke ren majonesbasert salat. Ansjos er undervurdert. Det er jo helt fantastisk i patasauser også, og jeg ante ikke at det var i. Stor forskjellmed og uten.

Skrevet

He he. Bra vi er flere eggelskere.. Har aldri laget eggerøre i microen jeg heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...