Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 på en gang, eller får man delt det opp. eller kan på med en giro hjem? hører at kanskje nav kan støtte dette, stemmer det? jeg har ett digert hull på den ene siden. ganske sikker på at det man kaller for "pulpa" som er innerst inni en tann er død..jeg har dødsvondt. har nesten lyst til å trekke tanna ut selv, men er jo ikke gal heller ;/ jeg SKAL bestille meg time til ene eller anna tannlege på mandag. for jeg skal ikke gå med tannpine i jula.. uff.. me har jo ikke penger å kaste ut av lommeboka akkurat nå, så håper på en tannlege som ikke må ta seg betalt hele summen på en gang.. hva er deres erfaringer der?
Gjest Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Det er opp til tannlegen din hva hun/han vil gjøre, ang oppdeling av faktura eller om du må betale alt med engang. Uansett så vil ikke tannen bli helt ferdig rotfyllt på Mandag, de må rense utav den først og du får en midlertidig fylling. Jeg måtte rense den 3 ganger før de fyllte den igjen, kostet 3300,-. Men dette ble jo en del dyrere pga den extra rensingen. Jeg delte det ikke opp den gangen, men har gjort det før. Min tannlege er veldig snill der
Prish Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Jeg betalte ca 4000 kr. for rotfylling. Da kunne jeg velge om jeg ville betale alt på en gang eller dele det opp å betale etter hver behandling. For å betale med giro kom det et administrasjonstillegg på 50 kr.
MrsLene Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Jeg holder på med en rotfylling nå. Har renset 2 ganger og det kom på 1300. Skal fylle igjen neste gang, men da har de satt av 1/2t ekstra så regner med at det kommer på ca 1000 da. Går til kommunal tannlege forresten, de r rimeligere
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Når du skal rotfylle så går det over flere ganger, ofte 3 ganger. Det kommer litt an på hvor mange kanaler det er i tanna de, å det kommer litt an på tiden tannlegen bruker, men ofte kommer hver gang på ca. 1300 kr. Men på den siste timen må du jo ha en ordentlig fylling på toppen også. Ofte kan det gå 1 mnd. eller 2 mellom første og andre gangen. Hos oss kan ofte pasienten velge om h*n vil betale for hver gang, eller betale når rotfyllingen er ferdig. Men det kommer an på historien til pasienten. Har ikke pasienten vært hos oss før så må de betale for første timen.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #6 Skrevet 19. desember 2009 Mellom 3000-4000kr er vanlig for en rotfylling. NAV dekker ingenting hvis ikke tannlegen har påvist en tannkjøttsykdom eller lignende, sosialdelen av NAV kan kanskje hjelpe deg hvis de vurderer at du ikke har sjans til å klare dette.
moe_ Skrevet 19. desember 2009 #7 Skrevet 19. desember 2009 Feil. NAV dekker faktisk en del av kostnadene, men det heter Helfo nå. Det er tannlegen som vurderer om behandlingen kommer inn under støtteordningen - les mer http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/tannlege.aspx
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 Det er sjeldent at rotfyllinger og alminnelig fyllingsterapi dekkes av NAV/HELFO. Da ligger det som regel en spesiell årsak til grunn; som at man lider av en sjelden sykdom e.l. Dessverre. Når det gjelder betaling, så vet jeg at i Oslo ligger rotfylling på ca 4500 for en jeksel (mindre for fortenner). Det er normalt å ta ca 1500 ved første besøk, især hvis pasienten ikke har vært der før. Er det en stamkunde, kan man avtale senere betaling i de fleste tilfeller. Lykke til! Hilsen tannlegen
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #9 Skrevet 20. desember 2009 Min tannlege tar mellom 1500 og 3000 kr.. spørs hvor mange ganger jeg må inn.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #10 Skrevet 20. desember 2009 Rotfylling gjøres i flere omganger, så du betaler bare for det arbeidet som er gjort hver gang. Det dekkes ikke av NAV. Skal du bestille time på MANDAG for å få det gjort før jul? Lykke til med å få tak i time på så kort varsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå