Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Strikket et par votter i går, på fem vanlige sokkepinner (eller hva det nå heter), men i følge oppskriften skulle de strikkes på ermpinner.... Kan jo ikke være rundpinne de mener, det fungerer jo ikke til så små ting som votter... Har sett dette i flere oppskrifter det siste, er ikke den mest avanserte strikkeren selv akkurat, så setter pris på en forklaring:)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Ermepinner er korte rundpinner leste jeg et sted.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 De må jo være veldig korte hvis det skal kunne strikkes votter til en treåring med 16 masker rundt totalt... Hmm... ser ikke dette helt for meg jeg, har googlet også, men fikk ingen bilder av ermpinner:)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Kommer an på hvor store ermer. Enten bruke 5 pinner (strømpepinner) eller kort rundpinne.
Babyluren Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Hei. Ermpinner er som regel korte rundpinner, men du kan like så godt bruke strømpepinner. 20 cm er vanlig lengde på strømpepinner. Jeg har strømpepinner på 15 cm som jeg liker godt å bruke, kortere blir fort litt for korte. Jeg strikker gjerne med 4 pinner, ikke 5, og særlig på små prosjekter som votter til en treåring, da blir det færre pinner å holde styr på. Og ja til deg som spør, det finnes superkorte ermpinner, som gjerne brukes til å strikke sokker, men det er stor uenighet om hvor gode disse er. Jeg liker dem ikke, derimot kan du lage en løkke på kabelen på ermpinnen/rundpinnen som du bare forskyver og dermed bruke lang kabel selv på små strikketøy. Huff, ble ikke noe god forklaring dette, men prøv så får du det til. : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå