Gå til innhold

Hvilken tøymykner kan jeg bruke til ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker IKKE den fra Milo, og har dessuten en liten gutt med sensitiv hud, så prøver å styre unna parfyme.

Er det ok å bruke blenda tøymykner uten parfyme?

Skrevet

du skal ikke bruke tøymykner til ull i det hele tatt!

det blir ikke stivt av den grunn, men bevarer fibrene helt fint!

Skrevet

Men alt blir så elektrisk om jeg ikke bruker tøymykner i dette kalde og tørre været.... Blir gal av hår som klistrer seg til ansiktet og klær som gnistrer... :(

Blir ulla ødelagt med en liten dæsj tøymykner i vasken? :(

Skrevet

Du ødelegger ulla med vanlig tøymykner, ja. Men om du ikke liker milo sin, kan det jo hende at noen av disse dyre merkene du får kjøpt i barnebutikker til å vakse bleiebukser og nøstebarnklær med har? Ville sjekket babyutstyrsforretninger.

Hva er galt med milo sin? Lukter da akkurat som milo vaskemiddel, og forhindrer elektrisiteten.

Skrevet

blir også ulla elektrisk synes du?

Det har ikke jeg lagt merke til!

tøymykner som ikke er snill mot fibrene, vet jeg ikke så mye om, men det er vel ikke noe krise....

dersom du er opptatt av å bevare fibrene mest mulig, hadde jeg valgt å la være med tøymykner annet enn det som er beregnet for ull.

Nå skal det sies at jeg har brukt vanish på et par ullplagg for å få vekk gjenstridige flekker, men jeg vet jo at det gjør noe med kvaliteten på plagget. Bedre imidlertid enn å kaste plagget

Jeg bruker lanolinsåpe fra apoteket som gjør at møkka lettere "preller av" og det hjelper synes jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...