Gå til innhold

EW sky eller TFK joggster twist?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja! Dette lurer jeg også på! -Og for å gjøre det enda vanskeligere så kan jeg jo tilføre enda en vogn dere kan vurdere; OTH mountain buggy (eller heter den urban jungle..?)

Jeg har prøvd å få litt oversikt og noe av det jeg har funnet ut er at EW og TFK har lengst bag. Av OTH og TFK så har TFK best demping/fjæring, TFK er litt tyngre enn de andre to tror jeg men er også den eneste med håndbrems.

Jeg har også hørt at med sine skivebremser så er TFK også en mer "komplisert" vogn og det er mer som kan gå i stykker. Til TFK så tror jeg man kan kjøpe den nye multi X bagen når den kommer. Den kan gjøres om til en slags sittedel slik at du kan ha barnet vendt mot deg lenger.

Jeg syns det virker som at bagen til EW er veldig åpen i forhold til TFK, tror også at OTH sin er mer åpen...

Med TFK så kan det være vanskelig å komme til korga under når man bruker sittedelen og barnet ligger.

OTH har større forhjul enn TFK, noe som kan være bra i snø og slaps...

Alle tre er veldig dyre... :-(

Vil du ha en dønn solid vogn av denne typen, som det ikker mye mikk-.makk med (glidelåser, lommer, smådeler som ruster og ramler av/blir ødelagt) så velg OTH. Makan til solid vogn skal du lete lenge etter. Jeg har en gammel mountain terrain, og den står ute (under tak) hele året, men den er nesten ikke slitt eller stygg.

Jeg har ikke hatt begge men jeg hadde EW sky og naboen hadde TFK med våre første. Det jeg erfarte var at TFK hadde mange finesser som er bra, som integrert myggnetting/solskjerming, lang sittedel, god plass til voksi pose eller annen pose og stor bag, men naboen min hatet TFK vognen sin.

Den hadde en ruvende kallesje så hun som var 168 kunne ikke se ungene i tittehullet når han lå i sportsdelen, alle de glidelåsene som skulle tas opp og ned og som gikk i stykker, bitteliten kurv under så hun fikk knapt en pose halvfull når vi gikk på butikken og itillegg kom hun ikke til kurven hvis gutten hennes sov. I tillegg var vognen så stor at barnet ikke lå spesielt godt når det var sommer og han kun var 8 månder og hun byttet over til sportsdel. Akkurat som han svingte litt fra side til side.

Min EW var jeg fornøyd med i forhold til henne. Den er lang og stor, får god plass til pose men passer godt til små barn som ligger i sportsdel. Den har helt OK størrelse på kurven under, og var veldig stabil. Den er lunere enn man tror og den nye versjonen har forbedret kallesje. Den er en drøm å trille, og bagen er absolutt ikke særlig åpen og kommer med stormtrekk så det var ikke noe problem. Den får allikevel litt minus for at jeg synes også systemet var litt tungvindt. Glidelåsene var helt ok men jeg hadde sånne "knapper" på siden som skulle brukes for å få full sittestilling. De var litt krunglete når gutten min satt i vognen. I tillegg savnet jeg veldig at den ikke var vendbar. Alt i alt så kan man ikke si at jeg var misfornøyd og vekten på vognen var ett kjempe pluss med en som hadde bekkenløsning. Jeg er ikke i tvil om hvilken jeg ville valgt.

Jeg og ei venninne fikk barn med 4 mnds mellomrom. Hun kjøpte EW Sky, jeg kjøpte TFK Twist.

Hun solgte vogna si før hun tok i bruk sportsvogndelen. Var overhodet ikke fornøyd med den. Det største ankepunktet var at bagen var så åpen, og det funker dårlig når man bor på et sted med en del vind og regn.

Jeg derimot elsker min TFK og kommer aldri til å bytte den ut!

Bagen er lang, en av de lengste på markedet. God plass til vinterpose. Kjempeenkelt å klikke bagen på og av.

Mannen i huset er nesten 2 meter, mens jeg bare er 1,68. Vogna er like god å trille for oss begge. Jeg kan fint se snuppa gjennom titteluka selv om jeg er relativt kort.

Integrert myggnetting i kalesjen er praktisk, i likhet med håndbrems.

Vogna er veldig stabil selv om det er en trehjuling. Vi går på tur med hund ved siden av, ikke noe problem. Har aldri vært i nærheten av å velte den, har brukt den i snart 11 mnd.

Ja, handlekorga under er vanskelig å komme til når setet er i liggestilling, men det er et typisk problem for de fleste trehjulinger.

Mange synes glidelåssystemet er kronglete. Her går det helt fint, synes aldri det er noe plunder med det. Blir en vanesak, tror jeg.

Det eneste jeg er misfornøyd med er regntrekkene. De er stive og uhåndterlige og mange har problemer med at de ikke er tette. Men det går an å kjøpe andre trekk, du trenger ikke kjøpe de originale.

Mange liker ikke tanken på å ha barnet vendt fra seg når man går over til sportsvogndelen siden den ikke er vendbar. Det er selvsagt et minus ved vogna, men igjen er dette noe som er typisk for de fleste trehjulinger. TFK skal imidlertid komme med "multi x hardbag" i løpet av våren 2010, og den skal kunne brukes begge veier.

Lykke til med valget! :)

Signerer anonym over her. Har riktig nok ikke tatt i bruk bagdelen ennå, men har brukt sportsdelen i nesten 2 år. Synes den er veldig stabil og solid. Har ikke hatt noe problem med hverken ødelagte glidelåser eller rust. at sportsdelen er så bed og lang var ett av hovedpunktene til at jeg kjøpte den, da jeg blant annet skulle bruke den som sovevogn til min da 1,5 åring. Fungerete glimrende som det. God plass!

Gleder meg til å ta i bruk bag delen nå snart, og satser hardt på at multi x baggen kommer innen jeg må slutte med vanlig bag. Multi x baggen skal nemlig kunne fungere som både ligge og sittedel fem til barnet er ca 18 mnd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...