Gå til innhold

Noen med erfaring på babysvømming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å begynne med det og hvilken badetruse / bleie bruker dere? Hvor lenge er dere i bassenget?

Er det vanskelig sånn praktisk å dra på svømming? Tenker på dusjing etc. Hvor gjøre av babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi begynte på babysvømming når snuppa var 6 uker. Jeg syns personlig at det var litt tidlig, selvom det sies at man kan begynne i den alderen. Da har de fortsatt lukkemekansimen i nesa inntakt, den forsvinner visst rundt 6 mnd. Vi tentkte å starte igjen over nyttår, da er tulla 6 mnd, og jeg tror hun får mye bedre utbytte av badingen, og får med seg mer.

Vi var i bassenget i 30 minutter. Absolutt nok for sånne små, da de blir fort slitne.

Vi fikk kjøpt egne badetruser på kurset vi gikk på, ellers får man kjøpt badebleier i babybutikker eller på apoteket

Sånn rent praktisk så var det litt knot første gangen i garderoben, men man finner ut av det. Der hvor vi gikk var det lagt ut gummimatter på gulvene som babyene kunne ligge på mens mamma dusjet, ellers var det også noen som hadde med bilsete eller stellemadrasser som babyene lå på så lenge.

Skrevet

Sikkert dumt, mrn hva gjør man ¨med babyen? Den må vel få av seg klorvannet den også? Dusjer dere den?

Skrevet

På kurset vi går på (Rikshospitalet gjennom www.badenymfene.no) trenger ikke babyene å dusje før de er ett år.

Vi begynte på kurs der når mini var 7 uker gammel, og han er nå 10 måneder og ferdig med kurs nummer tre. Både vi og han har hat stor glede av kursene, og han koser seg i bassenget.

Når han var bitte liten tok vi med bilstolen gjennom garderoben, og det funka veldig bra. Nå når han er større så bytter vi på å skifte på han ved sidne av bassenget mens den andre dusjer. Når jeg tar han med alene så dusjer jeg først selv mens han sitter på gulvet, og så dusjer vi sammen. Han blir tørka først, og tatt på bleie, så står han oppreist og går langs benkene. Jeg venter med å kle på han til jeg selv er påkledd, for å hindre at han krabber med klær der det er vått på gulvet. Det er litt slitsomt til å begynne med, men så kommer man inn i en rutine.

Jeg kan bare dele positive opplevelser med svømminga. Vi begynner på kurs nummer fire over nyttår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...