Gå til innhold

Tapt i navnejungelen - jente

Anbefalte innlegg

Her venter vi vårt første barn - en jente - og sliter med å finne navn. Vi har funnet en hel haug med forslag, også noen både jeg og samboeren liker. Tenkte bare å slenge hele bøtta på bordet her, så kan dere fortelle hvilke dere liker best:

De både jeg og samboeren liker:

Mathea

Oline

Selma

Tale

Liv

Mine navn:

Eir

Eira

Saga

Vår

Vårin

Liva

Sol

Unn

Ronja

Frøya

Erle

Iben

Olea

Alva

Jade

Som dere ser liker jeg godt korte navn, gjerne norrøne. Hvis dere har flere forslag så bare kom med det :) Gøy dette med navn, men så utrolig vanskelig!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141155925-tapt-i-navnejungelen-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker veldig godt (tilfeldig rekkefølge) :

Mathea

Oline

Selma

Tale

Liv

Liva

Alva

Her ville jeg kanskje tatt Oline, Tale, Liva eller Liv - tatt i betraktning at de andre er blitt ganske poppis.

Mange av de andre navnene var også stilige og befriende lite brukt. Eneste er at jeg liker absolutt ikke Jade og ikke så glad i Unn og Sol.

Dere trenger ikke flere forslag; dere har så mange fine selv =)

Tusen takk for svar, damer! Til deg som ikke likte Jade; det er faktisk akkurat blitt strøket fra lista, da samboer har veldig dårlige assosiasjoner til det navnet. Så du kan slappe av, det blir det i allefall ikke :P

Oline, Liv eller Ronja står veldig sterkt... Oline blir oppkalling etter to oldemødre på farssiden også, så det er litt ekstra gøy. Ellers er sambo også veldig opphengt i Sonja akkurat i dag ;p

Annonse

Jeg liker jo veldig godt alle på "min" liste, inkludert Vilja. Men pappaen liker ikke det så godt. Dessuten lurer jeg på om jeg liker Viljar på gutt hakket bedre, så lurer på om jeg vil spare til det senere i tilfelle jeg skulle få en gutt en gang :P Mye som spiller inn gitt.

Pappaen er glad i dobbeltnavn, men jeg synes fort det blir litt "dallete" og at navnene ofte kan ta fra hverandre kraften litt. Så jeg er nok mest for navn hver for seg, selv om mange kombinasjoner er fine :) Olivia er også søtt. Å, ble veldig gira nå. Men vi har heldigvis noen måneder igjen å bestemme oss på :)

Annonse

Gjest Siklerotte

De fleste her funker jo da - Mathea, Oline, Selma, Thale, Liva, Eir, Eira, Saga, Liva, Sol, Ronja, Erle,Olea og Alva er alle navn jeg synes er helt OK.

Men synes for så vidt Selma og Sol er finest - hvis du har et mellomnavn til Sol that is.

Jeg syns faktisk Sonja er er veldig fint navn.

Liker godt a-endelser men foretrekker Live framfor Liva. Eller bare Liv er nydelig.

Vårin og Erle er også favoritter.

Min yngste heter Idun, norrønt og fint

Hva med Helle? Det syns jeg var kjedelig før, men det begyner å vokse på meg. Samme gjør Elsa.

Liv er nok mer aktuelt enn Liva/Live.

Idun er et veldig flott navn! Jeg skulle kanskje hete det selv faktisk, da jeg ble født. Helle synes jeg er er litt kjedelig ja... Og Elsa forbinder jeg med 60-åringer av en eller annen grunn. Men tusen takk for svar! :-)

Dette kunne vært vår liste da vi ventet vesla... har nok ganske så lik smak :P

Endte opp med å kalle henne Vilja Sofie forøvrig :)

Andre favoritter på lista di (i tilfeldig rekkefølge):

Mathea

Selma

Thale

Saga

Vårin

Alva

Erle

Andre forslag:

Thula

Tindra

Oda

Otine

Otilie

Iris

Denne gangen venter vi en gutt, hadde det vært ei jente på gang hadde hun fått navnet Oda Mathea.

Noen forslag til dobbeltnavn av disse:

Vårin Oline

Alva Mathea

Thale Mathea

Så gøy :-) Vilja er jo en av mine favoritter, mens pappaen liker Sofie veldig godt. Så vi kan nok fort ende opp med noe veldig lignende her. Veldig fint navn :) Iris er også veldig fint... Det er så mange nydelige... Akkurat i dag er Eir og Vårin mine favoritter, sammen med Liv og Oline som fortsatt står sterkt.

Takk for svar, og mange gode forslag! Og god jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...