Gå til innhold

Når byttet dere til bilsete nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står at bilsetet vårt(,maxi cosi cabriofix) er fra 0-12måneder og 0-13kg. Men snuppa er 7kg og begynner å sitte trangt?? Eller er de bare ikke laget til flere lag med klær? Har ulldress som kjøredress nå, og den er ikke tjukk den heller da. Hmm.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byttet sete da snella var ca 9.5 mnd mener jeg å huske. Det var på høy tid. Ble trangt i setet og lite plass til bena

Skrevet

Kanksje det er sånn nyfødtinnlegg man kan ta ut??

Skrevet

Vi byttet da gutten vår var 8 mnd. Da begynte han å bli for lang.

Skrevet

Nyfødtinnlegget er for lengst tatt ut. :)

Skrevet

Jeg lurer på det samme, for jeg synes også gutten vår begynner å bli for stor til setet. Han er snart 5 mnd og 7,2 kg og 68 cm. Det er også beregnet opp til 13 kg, men det skjønner jeg ikke...

Skrevet

Vi byttet da hun var ca 9 mnd. Ikke fordi hun var for stor for det lille setet, men rett og slett fordi vi kjøpte setet da (var på tilbud) og klarte ikke å holde oss fra å bruke det, hehe..

Skrevet

Dette lurer jeg veldig på å. Er det no minimum kg for å bruke det bilsete nr 2?

Det ble ille trangt nå som de skulle ha på mere klær. Jenta mi veier 8,1 kg og er 10 mnd.. Er jo redd for å bytte for tidlig, så jeg ikke kjører forsvarlig med ho i bilen. Men det er jo så trangt i det setet som utrolig nok som noen sier over her, skal holde til 13 kg.

Skrevet

Sjekket det ut nå på maxicosi siden, og nr 2 er fra 9måneder til 3.5år og fra 9kg til 18kg.

Og nr 3 er fra 15kg og oppover..så man må liksom ha alle 3 setene.. Teit i grunn! I kg som skiller!! Siden nr 1 er til 13kg!!

Virker som sete nr 2 er mer oppreist, og for babyer som klarer å sitte bra. De som ikke er der enda, må vel bli slitne i ryggen sin stakkars!?

Skrevet

Har to tv gutter på snart 5 mnd (24.12) Vi endte opp med å bytte til nr 2 for ca 1 mnd siden. Vi hadde da acta graco 0-13 kg,men syntes de satt trangt og måtte presse selene på dem.De var kanskje rundt 7 kg da. Np har vi kjøpt akta doulogic,som ska være 0-4 år. Men de skal bare stå mot kjøreretning. Vi stortrives med disse stolene,og kunne ikke tenkt oss noen andre.

Den kan også stilles inn i 3 stillinger(hvis jeg husker rett)

Koster ca 4000 kr ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...