Gå til innhold

Hovne lymfekjertler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter infeksjon er det normalt at de er hovne?

Fortsetter under...

Skrevet

Mine er konstant hovne. Legen sier at det er helt normalt. De lever liksom sitt eget liv :)

Skrevet

Er de konstant hovne? Så bra at det er normalt da, jeg har hatt litt sånn lymfekjertel-angst. Vet egentlig ikke helt hvordan en hoven lymfekjertel kjennes ut. Jeg har en slags kul oppe i nakken helt under hårfestet ved den senen som går der.

Jeg har alltid regnet med at det var en muskelknute for jeg har kjent den "av og på" i flere år. Når jeg trykker på den stivner jeg liksom i nakken og den blir mer merkbar, lar jeg den være i ro forsvinner den. Grunnen til at jeg har tenkt at det er en muskelknute er at en massør sa til meg for lenge siden at jeg hadde mange muskelknuter så det kunne gjøre litt vondt ved massasje. Men så har jeg sjekket på nettet og der sto det at det ikke var så vanlig med muskelknuter i nakken, så jeg har blitt helt kreft-fokusert. Av en eller annen syk grunn vil jeg ikke gå til lege før etter jul. Første jul sammen med barnet mitt, og jeg vil ikek få en vanskelig beskjed midt i alt.

Skrevet

Var syk for snart to mnd. siden, kjertlene i halsen, og bak i nakken hovnet opp. Jeg ble frisk, men de gikk aldri ned igjen. Bare lurte på om det var normalt.

hi

Skrevet

Jeg har hørt at det er mange som opplever å få varig hovne lymfekjerter etter sykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...