Gå til innhold

Inspirert - dronning Mauds pudding med eller uten alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best? Har ikke smakt d før, men har skikkelig trua, og planer om å lage d på julaften.

Skrevet

En skvett Baileys i er ikke å forakte!

Skrevet

Ok, d passer sikkert d å. Leser portvin i diverse oppskrifter, men bruker gjerne baylies hvis d funker, siden vi har det i hus.

Skrevet

Det er kjempegodt å ha i, men ikke ta for mye! Og ikke for lite, hehe;)

En god dæsj er passe.

Skrevet

Det skal jo brukes portvin, om en skal ha alkohol i. Jeg liker best portvin i, som gir puddingen som ellers er oppskrytt og ganske kjip, et preg.

Skrevet

Hm, er den kjip? Annen dessert å anbefale?

Skrevet

Jeg er ikke storfan av puddinger og fromasjer, og synes den er tam. Men det finnes bedre måter å lage den på, ikke minst om en velger en god sjokolade. Jeg har akkurat laget sjokoladefondant og puttet i fryseren. Hiver den frossen i ovnen, og serverer med silt bringebærsaus.

Skrevet

Nei den er ikke kjip! Den er KJEMPEGOD! Kjenner ingen som ikke liker Dronning Maud-pudding jeg. Men så er jeg fra et sted like ved Haugesund da, kanskje det er en Rogaland/Hordaland-dessert.

Skrevet

Dere er jo absolutt de mest entusiastiske:) Jeg synes mange lager kjiip Maud pudding, men det er selvsagt unntak. Det er ikke en enkel dessert igrunnen, og den blir raskt litt kompakt, satt og dau.

Skrevet

Ikke om man har Baileys i!

*elsker Baileys*

Men jeg liker den godt uten også altså. Laget på den rette måten er det en knalldessert.

Men som julaftendessert er den helt feil, her gjelder RISKREM!

Skrevet

Men med Baileys er jo det igrunnen bare en sjokoladefromasj, oppskriften er i alle fall helt lik:) Poenget mitt er at fromasj/pudding ikke er så enkelt som alle vil ha det til, men så er jeg ganske kresen.

Skrevet

Baileys er da ikke sjokolade. Stekt uenig!

Men nå er det leggetid. I morgen skal jeg kose meg med Baileys i kaffen OG Baileys-konfekt=)

Skrevet

Takk for engasjementet. Jeg ELSKER fromasjer og puddinger, men sjokoladefondant med bær hørtes også fantastisk ut :) Jeg elsker nok dessert generellt, med unntak av is som jeg ikke synes er så stas. Vi bruker også egentlig riskrem, men synes ikke det SÅ fantastisk at det ikke kan byttes ut, hehe, tenkte å lage desserten til et lite overraskelsesmoment med forandring hvert år :) Ellers kimser man ikke med julematen. Går det ikke an å servere en bærsaus til dronning Maud, det må vel funke?:)

Skrevet

Uten syns jeg. Men er ikke så enorm fan av dronning Maud, selv om jeg er fra Rogaland. Liker mye bedre moccafromasj som er nokså lik, bare at sjokoladen er blandet inn, og den inneholder kaffe. Den er god den, og mye enklere å lage :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...