Gå til innhold

Uttale av navnet...........

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg leste om ei svensk jente som het det, men forsto ikke helt uttalen .. Syns måten det var skrevet på var veldig fin, Isabellé, men blir jo veldig vanskelig når alle ville spurt hvordan man uttalte det.. Neimen ikke sikker selv jeg!

Men Isabelle - uttaler dere det Isabell? Eller med e'en? Jeg har alltid uttalt Michelle, Isabelle, Gabrielle, Danielle uten den siste e'en, men hun på X-factor uttalte det GabriellE. Uttaler dere det også sånn, eller var hun et ''enkelt-tilfelle''?

Kjenner noen som heter Isabelle som utales Isabell, men det er jo du som bestemmer om d skal utales IsabellE eller Isabell.... Samme som Benjamin.. der bestemmer jo foreldrene om han heter BenJAAAmmin eller ett raskt Benjamin... Så det er fullstendig opp til deg hvilken utalelse du bruker!:)

Men personlig liker jeg Isabell bedre en Isabelle, (men det er kanskje fordi jeg heter Isabell selv;)

Isabellé skrevet sånn skal uttales IsabellE, med skarp e.

Isabellè skrevet sånn skal uttales IsabellØE, ikke skarp e, men en som likner mer på en ø.

Isabelle skrevet sånn skal uttales Isabell.

Jeg tror de fleste uansett sier Isabell automatisk, enten det står Isabell, Isabel eller Isabelle. De aksentene har INGENTING å gjøre i Norge.

Annonse

Hehe, jeg mener at både utalelsen og skrive måten Isabell er best, men det er jo sikkert siden jeg heter Isabell selv...

Jeg syns at om navnet slutter med E, så skal det utales med E også, så skrives navnet: Isabelle bør d utales IsabellE og ikke Isabell....

Syns det blir det samme som Isabella, du utaler jo ikke det som Isabell liksom....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...