Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 hei Kan dere hjelpe meg med å fastsette tida på måltidene når gir dere frokost lunsj middag kveldsmat Jeg prøver å gi ungen mat etter 3 timer etter første måltidet.han nekter lurer på om jeg skulle vente kanskje 4 timer med å tilby maten.. håper noen kan hjlpe meg med her
musketingen Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Ikke så mye hjelp å få her egentlig... Minsten her er ett år, men har ikke helt oversikt over når han spiser. Han vil ikke ha middag enda, så blir litt ensformig mat desverre... Frokost: Skive eller melk ca i 8- tida ( av og til gir jeg ei flaske i seks tida om han våkner da. Om han sover lengre blir det frokost i 9 tida ca) Lunch: Skive Mellommåltid: Flaske med melk ca i 12- tida Middag: Skive Kvelds: Skive i 18 tida, flaske med melk i 19 tida. Har egentlig ikke oversikt over når han spiser. Tar det liit innimellom når vi andre spiser. Han er lei av grøt, så det gir vi sjeldent nå. Det erneste han egentlig vil ha er skive med prim eller skinkeost, samt banan eller fruktmos. Det gir jeg innimellom de dagene vi har kjøpt det inn. Håper han snart vil spise middag, for synes kostholdet blir veldig ensformig. Dette er tredjemann, så merker et jeg ikke er så nøye på klslett. Han får somregel mat samtidig som de to andre, eller når han er sulten:) Melk får han 2- 3 ganger til dagen. Drikker bittelitt vann, ikke mye...
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Etter hun begynte i bhg så følger vi tidene der når hun har fri også og det fungerer veldig bra (stort sett) ca 07: frokost (1/2 skive) ca 08:30: frokost i bhg (1/2-2 skiver) ca 11: yoghurt/1 skive - evt varmmat når de har det + 1/2 banan ca 14: etter-lunsj (1/2-2 skiver) ca 17: middag (det vi spiser for det meste. Veldig glad i fiskegrateng og kokt brokkoli, kjøttpudding og pannekaker er også nam!) ca 18:30: grøt + frukt Drikker vann til alle måltider og innimellom ellers. Hvor mye hun spiser varierer veeeldig - noen ganger spiser hun 6 skiver i bhg + frukt, andre ganger 2 skiver totalt så det går veldig opp og ned.
Lemonia Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Frokost kl 11 (Vi står opp 10-11): Brødskive eller grøt og melk. Lunsj kl 14: Brødskive, omelett, pasta eller hva vi måtte ønske. Frisk frukt eller yoghurt etterpå. Middag ca kl 18: Hva enn vi har. Gutten vår er altetende, spiser gjerne mat med rar smak, mye smak, sterk mat e.l. Kveldsmat: ca 20-20.30: Grøt og melk. Gutten vår går ikke i barnehage, derfor vi har litt annen døgnrytme enn de fleste. Mme har han ikke fått siden han var 10 mnd.
husmus &2 Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Her går det litt opp og ned, ser ut til at vi har knukket "liker ikke" koden, og nå spiser han både broccoli og egg. Derfor tror jeg denne menyen kommer til å endre seg raskt nå. ca 08, en flaske mme ca 09 brødskive eller grøt ca 12 lunsj, brød og frukt ca 15 middagsglass ca 18.30 grøt og mme. Noen dager synes jeg dette er mye, andre dager synes jeg det er lite.... Men ensformig er det, men ser ut til at det vil bedre seg nå....
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #6 Skrevet 19. desember 2009 Hei. Ett-åringen her spiser ca sånn som dette: Mellom 07 og 08 (avhengig av når vi står opp): en porsjon grøt og en brødskive, drikker vann. Ca 10.30: En brødskive og en yoghurt, drikker melk, men liker ikke melk noe særlig. Ca 13.30: Brødskive, drikker vann Ca 16.30: Middag, spiser da det samme som oss. Drikker vann 18.30: Grøt og brødskive. Drikker vann På brødskiva spiser han helst prim som er favoritten, men han spiser også leverpostei, skinkeost og kaviar.
Mor Løvehjerte Skrevet 19. desember 2009 #7 Skrevet 19. desember 2009 Her spiser vi: Frokost ca. kl. 08 Lunsj ca. kl. 11.30 Middag. ca. kl. 16.00 Kveldsmat ca. kl. 18.30 Frukt etter alle måltider og gjerne i 14-tida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå