Gå til innhold

Kalde føtter :(

Salmonella - tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ut spiralen i går, i den tro om at vi var enige om å prøve å bli gravid igjen. Nå har sambo fått kalde føtter, og vil ikke ennå likevel. Er det flere som har opplevd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff.. det hørtes ikke greit ut... Så dårlig gjort av han.. Hva skal dere gjøre da? Vil han at du skal sette inn spiral igjen?

Eller tror du han snart blir endelig klar igjen?

Skrevet

opplevde det samme på mandag denne uken, har da "prøvd" i 2,5 mnd.... så nå er det tilbake på prev :(

dumme menn...

Skrevet

Han vil ikke snakke om tema i det hele tatt, ikke engang hvilken prev vi skal bruke :( Siden det er bare 2 dager siden, har vi ikke hatt sex ennå, og siden vi snart får familie på julebesøk, som skal være i ei uke, blir nok både temaet og sex utsatt til ut i slutten av romjula en gang. Jeg har sagt at jeg ikke ønsker ny spiral nå, syntes det var utrolig vondt å få den inn, og det er jo dyrt hvis den f.eks bare skal være der i 1/2 år... så vi får se.

Synes han har reagert umodent. Vi har et barn fra før, så det er ikke det at han ikke er klar til å bli far. Men han mener han ikke er klar til en til :(

Skrevet

Er det ikke bare at det ble litt mere virkelig fro ham nå da? Jeg har hatt det litt slik selv jeg, vi planla at jeg skulle ta ut spiralen og nå noen mnd senere sitter jeg og lurer litt på om jeg er klar for dette..hehe. Vi har store barn da, så det blir pån igjen liksom..hjelp. Tror nok han venner seg til tanken etterhvert. Jeg skal iallefall ikke sette inn noen ny spial på ei stund! Jeg synes det er inni helvete ondt..

Lykke til.

Skrevet

Er på besøk fra 2. trimester.

Opplevde nesten det samme som deg. Mannen min var med de tre første dagene av ferien, så fikk han kalde føtter. Han var ikke klar for et barn til, sa han. Vi har to fra før. Vi hadde ubeskyttet sex 5 og 3 dager før el. Jeg sa at det var en liten mulighet for at jeg alt kunne være gravid, og om han da ikke ønsket barnet. Han svarte egentlig ikke. Ble så utrolig lei meg. Hadde gråten i halsen flere netter på rad. Han var ikke til å rikke. Så var det igang med prevensjon igjen.

Men med all hell for meg, så hadde jeg alt blitt gravid. Han ble ihvertfall ikke glad når han forsto det. Jublet ikke akkurat. Han sa bare at nå fikk jeg ihverfall viljen min, for han viste jo at jeg ønsket meg veldig en baby til. Han snakket lite med meg og ingenting om babyen på lang tid. Ble glad når jeg skjønte at han hadde fortalt det til mamman sin i uke 11. Skjønte også at han hadde fortalt det til noen venner av seg, etter uke 12.

Nå nevner han babyen titt og ofte. Jeg er nå snart 24 uker på vei. Han har begynt å glede seg til at nok et vidunder skal bli født.

Håper mannen din ombestemmer seg. Bruk kondom så lenge, da er det lettere å sette igang med en gang han er klar. Vil ikke oppleve en gang til at mannen min ikke er klar. Det har ikke vært noen postivit opplevelse. Det har la en demper for lykken den første tiden av svangerskapet og så var jeg ekstra redd for å miste spiren, siden jeg da viste at han ikke ville ha noen flere.

Dette ble et langt innlegg.

Lykke til.

Skrevet

trultemor, det er akkurat en slik begynnelse på sv.skap jeg ikke vil ha, som du beskriver. Vil jo at når det skjer, skal vi være glad begge to, slik vi var med førstemann! Men fint å høre at mannen din har vent seg til tanken.

Min klager over at han er for sliten, men han kan jo ikke vite at han er for sliten om 9 mnd...:/

Har ikke lyst til at det skal være altfor lenge mellom barna, men vil ikke presse han heller. Vanskelig.

Godt å ikke føle seg alene om å ha det slik ;)

Skrevet

Hei, igjen!

Det var akkurat den begrunnelsen mannen min brukte også. At han er sliten. Men vi har hatt hvert vårt soverom, mens barna har vært små, slik at jeg har hatt alt stellet om natten. Skjønner ikke at disse mennene alltid er så slitne.

Du får vente til han er klar. Det er nok best. Unner heller ingen den starten jeg hadde på svangerskapet. Klarte jo ikke å glede meg slik jeg skulle. Det blir 4 år mellom hvert av barna mine.

Dette blir vårt siste barn, så nå skal jeg bare nyte svangerskapet. Er i 100 % jobb og formen er ennå veldig bra.

Ikke lett det der med å ikke mase så mye. Jeg sluttet med p-pillene i mars og ble gravid i juli. Prøvde å mase minst mulig, men han viste at jeg hadde fryktelig lyst på en til. Tror det virker mot sin hensikt å mase for mye. De må liksom komme på tanken selv. Ikke lett den balansen der.

Skrevet

Her i huset er det heller ikke mannen som har hatt mest "jobb" med sønnen vår heller. På natta når han har skreket, og blitt hentet inn til oss, har jeg pleid å tilby mannen å gå på gjesterommet å legge seg, for å få sove i fred. Det har ALDRI hendt at han har tilbudt meg å gå dit, selv om jeg kanskje var den eneste av oss som måtte tidlig opp dagen etter. Og i perioder har jeg lagt han hver kveld (legginga har til tider vært litt styr), og jeg har flere eksempler på ting han har "sluppet billigere unna". Likevel er han så sliten. Han har en krevende jobb, men det har jeg og!

Men det er vel best å vente, ja, i stedet for å overtale. Sønnen vår er 2 år, så det går jo an å vente litt til, det er bare det at jeg er så klar! Er så misunnelig på de som er gravide med nr 2, av de jeg gikk i barselgruppe med!

Lykke til videre med svangerskapet, Trultemor! Håper formen holder seg fin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...