gr8shag skal få 09 baby:) Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Gutten min er helt ildrød i rompa - han har diare og jeg har byttet bæsjbleie 9 ganger i dag. Jeg tar den straks han er ferdig så han ikke blir sittende med den. Han er så utrolig sår i rompa - han hyler når jeg fjerner bæsjen fra rompa hans. Jeg bruker bomull med olje for å slippe å gni. Smører ham med wedela sin zinksalve. Noen som har noen trylletips til sånne såre små romper? Jeg syns så synd på ham!!!
septbaby09 Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Ikke erfaring med skikkelig sår babyrompe ennå, men mye erfaring med gamle sine såre rumper. Bruker alltid en blanding av støtputesalve og zinksalve, blander det 50/50 i hånden og smører. Da blir den ikke så seig som ren zink kan bli. Bruker selv wedela sin salve på babystumpen her, men merker den ikke er like uttørkende som vanlig zink, noe som er bra forbeyggende og kun ved litt rød. Jeg ville prøvd støtpute og vanlig zinksalve, hvis ikke vet jeg mange sverger til inotylol salve, fåes også på apotek. Kanksje han reager på oljen du bruker også?? Prøv jordnøtt kanskje, eller annen uten parfyme, om du evt bruker en med parfyme. lykke lykk til
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Uff stakkars liten. Vi har brukt Avene Cicalfate repair cream. Fås kjøpt på apoteket og er super bra mot såre romper:)
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Inotyol! Fikk den anbefalt av HS til nr 2 som slet mye med diare, og den er helt fantastisk rett og slett. Den tar seg av sår nese også ;-) Denne salven virker over natten, men det er viktig at du ikke bruker den hver eneste dag, bare når den virkelig trengs.
littaline Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Dette er tipsene vi fikk som har fungert for oss: Silulen zinksalve fås kjøpt på apotek. Når du skifter bleie så la stumpen bli helt tørr før du tar på et veldig tynt lag med salve og masserer det godt inn. Jeg tok på alt for mye i starten, men det er visst helt feil Lykke til!
gr8shag skal få 09 baby:) Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2009 Tusen takk for gode tips. Da prøver jeg apoteket i morgen. Jeg tar også et tjukt lag med krem på - det er kanskje feil det da.... må kanskje bare smøre ganske tynt.... ... uff, stakkaren. Han sovnet endelig i sengen min nå - håper han ikke må bæsje mer i natt...... Tusen takk alle hyggelige damer for gode tips!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Signerer Alva- Inotyol er det mest effektive mot skikkelig sårhet! Veldig bra salve når det virkelig er krise i bleieområdet, og man merker som regel en markant bedring allerede dagen etter hvis den smøres på før natten=)
ifie Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 Hiver meg på inotyol-bølgen Tjukt lag på kvelden er digg for sår stump!
Underveis --> Skrevet 19. desember 2009 #9 Skrevet 19. desember 2009 Signerer også på Inotyol. Vanlig sinksalve fungerer ikke på så rå rumper. Ville også luftet så mye som mulig. Ikke så lett med diaré, men greit å la de ligge litt etter rumpevasken. Et annet tips, som tar det meste, er krystallfiolett. Det tar hvasomhelst, men farger av på ALT med en nydelig knallblå farge :-S Her fungerte Inotyol på rå stump, og Lillemann ble mer fornøyd med en gang jeg smurte på.
septbaby09 Skrevet 19. desember 2009 #10 Skrevet 19. desember 2009 Poenget med Zink og mange andre salver er jo å hindre fuktighet og komme på huden:) så tykt lag er uansett ikke lurt:) smør tynt lag, og vask godt, og lufttørk. urin og avføring er veldig sterkt for huden demmes.. Lykke til:)
Gjest Skrevet 19. desember 2009 #11 Skrevet 19. desember 2009 Jeg bruker også inotynol, merker bedring allerede neste bleieskift:-) Også veldig drøy i bruk, har hatt min i 1 år nå og det er fremdeles litt endel igjen, og jeg har to bleieunger.
Hatho Skrevet 21. desember 2009 #12 Skrevet 21. desember 2009 hei et godt tips til såre rumper er purelan brystkrem.Den kan du bruke på såre bryst når du ammer, såre rumper og tørr hud på spedbarn. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre da min lille gutt ble sår i rumpa, sikkelig bleieutslett da han var liten, men fikk dette rådet av barnelegen på helsestasjonen og det hjalp virkelig.Den tilfører fett på rumpa, mens zinksalve tørker ut huden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå