Gå til innhold

Henny/-ie - "kallenavn"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange av de navnene vi bruker i dag har vel oppstått som kallenavn.

Men Henny har nå vært i bruk i Norge i mange generasjoner.

Jeg liker Henny.

Hennie er litt problematisk, fordi det er et etternavn, og fordi det kan bli litt forvirring om uttalen. I Nordnorge uttales Hennie rett fram med e-en til slutt.

Stemmer for Henny.

Annonse

Jeg syns det er et fullverdig navn. Ikke syns jeg det blir for likt heller. Både hvor mange stavelser og endingene er jo helt ulike i de navnene.

Jeg ville ikke gitt Henriette og Hennie til navn på søsken, men ellers er det greit etter min mening.

Har en liten Henni selv, på 8 mnd nå. Vi elsker navnet og er så glad for at vi valgte det. Hun passer til navnet. en liten morsom og utålmodig baby som er full av liv!! Jeg har også en kusine som heter Henriette og jeg/familien vår synes ikke det var det minste rart. Vi er glad for vår litt utradisjonelle måte å stave på. For oss stod det mellom Henni og Hennie. Synes Henny blir litt sånn at man lurer på om man skal uttale "y"-en på slutten der. Lykke til med alt:-)

Annonse

Hennie har lenge vært et av favorittnavnene mine. Syns det er et fantastisk navn som har lange tradisjoner.Også ett av få nydelige navn som fremdeles er lite brukt.

Betrakter Hennie og Henriette som to total forskjellige navn, selv om de er for like på søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...