Gå til innhold

Jente på 3 år som ikke vil bæsje på do...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 3 år sluttet med bleie når hun var 2 1/2 år, tisser på do, men vil ikke bæsje på do. Når hun må bæsje, så vil hun absolutt ha bleie på, har prøvd å få henne til å gå på do, men er håpløst!

Noen som har noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mange gode råd, vil bare si "velkommen i klubben", selvom det ikke er så morsom klubb å være medlem i.....

Min sønn er godt over 4, startet å slutte med bleier i mai, men han vil ikke bæsje på do, han går også i barnehagen hvor mange av barna ikke vil bæsje på do, men vil ha bleie på når de skal bæsje. Så tror det er gangske vanlig.

Har du prøvd potte når hun skal bæsje? De fleste barn synes det er skummelt å gjøre fra seg i do, de blir våte i rompa og synes det er ekkelt. Prøv med papir i do først kanskje. Min sønn ville også ha bleie på, men til slutt fjernet jeg dem bare, men han bæsjer i buksa hvis man ikke har han under oppsikt, og han holder seg ofte til han blir veldig hard i magen. Som sagt jeg har ikke så mange gode råd. Du må bare bestemme deg for noe du gjennomfører, enten det er å ta vekk bleiene uansett, eller om det er greit for deg at hun bæsjer i bleie inntil videre. Trøster meg med at de fleste av befolkningen har jo blitt renslige......

• 2 uker senere...
Skrevet

Min datter brukte potte og ikke doen.

Jeg kjøpte tegneserier til henne hun kunne se i når hun var på potten. I tillegg sluttet jeg å ha bleier i hus (som hun visste om), og sa at nei nå har vi ikke penger til flere bleier, for vi bruker de på tegneserier:-)

Funka det;-)

Skrevet

Premier dobæsjing i en overgangsperiode (feks et pent kort på do som en kan lime klistremerker på) og overse/ikke premier bleie/bukse-bæsjing:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...