Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #1 Del Skrevet 18. desember 2009 Har en søster som er veldig stor (hun var 160-180kg tipper jeg). Nå raser hun ned i vekt mye fordi hun går på medisiner som red. matlysten. MEN hun gjør det jo helt feil. Hun spiser lite vanlig mat, men spiser fremdeles masse snop og kan fint drikke 1.5liter sukkerholdig brus på en kveld! Det er flott at hun går ned, kroppen hennes har veldig godt av det. Men på denne måten er jeg redd for at hun bryter ned musklatur, tapper kroppen for alt av næringsstoffer etc. noe som fort kan føre til at hun blir syk! Har prøvd å ha "slutte å spise snop" konk med henne over tid, for å få henne til å se hvor mye hun faktisk spiser. Men det ser ikke ut til å nytte særlig. Jeg skjønner at hun forventer at jeg skal si noe om hvor flink hun er el. men får meg bare ikke til det. Jeg tror rett og slett hun skader seg slik hun holder på! Siden jeg "kun" er lett overvektig (legger lett på meg jeg og, men er super nøye på hva jeg spiser + trener 3-4ganger pr uke), går hun veldig i forsvarsposisjon hver gang jeg nevner noe ang sunn mat eller trening. Noen som har tips om hva jeg kan si eller gjøre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141151979-hva-sier-jeg-til-min-superslankene-s%C3%B8ster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #2 Del Skrevet 23. desember 2009 Mitt tips er at du ikke skal blande deg... samme hva du sier så kan jeg nesten garantere at det ikke vil hjelpe. Det er henne kropp og hennes liv. Jeg har selv slanket meg nærmere 50 kg med trening og sundt kosthold, ingen andre enn meg selv har hatt innvirkning på når og hvordan jeg har gjort det. Min mor har mast på meg siden den dagen jeg begynnte å bli stor (for ca 15 år siden...)om at jeg måtte passe på hva jeg spiste, og at nå måtte jeg slanke meg ol. Det hjalp overhode ikke! Jeg begynnte på mitt nye liv den dagen jeg var klar for det og på den måten som jeg syns var best. Kanskje jeg skjerpet meg i rundt to timer etter en "overhaling" men jeg falt raskt tilbake til gamle synder. Det er som å be en alkoholiker om å slutte å drikke- det går ikke uten at personen selv ønsker det. Ikke mas om det og la henne styre ståket selv. Kanskje begynner hun å trene når hun blir lettere? Det eneste du risikerer med å mase er at hun skyver deg fra seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141151979-hva-sier-jeg-til-min-superslankene-s%C3%B8ster/#findComment-141172192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå