Gå til innhold

Aldersgrense ved ivf behandling på Rikshospitalet?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en vennine som ønsker veldig en søskenforsøket på rikshospiatlet.Hun er 37 år og fikk en jente ved ivf forsøk i desember09 på riksen. Leste et eller annet sted på nettet at man må være under 38 år når man søker ivf på rikshospitalet. Om halvt år fyller hun 38 år, dermed tenkte hun å søke ivf forsøk i januar eller februar ( for å fylle aldersgrense kriterier) siden det er nesten 1 år ventetid for å få ivf behandling. Det vil si at hvis behandling da er ungen hennes litt over 1 år da.Hun har tatt flere private ivf forsøk før men nå har hun ikke råd til å ta flere private men ønsker seg veldig gjerne to barn.

Er det noen som har peiling ang. aldersgrense og søknad på riksen?

Fortsetter under...

Det er mange her inne som kan svare bedre på dette enn meg, men jeg gir deg i alle fall noen innspill.

Jeg tror ikke det er 1 års ventetid på søskenforsøk. Da er man allerede inne i systemet, og man trenger ikke gå gjennom den samme søknadsprosessen som første gang.

Venninnen din burde rett og slett bare ringe til Rikshospitalet og spørre om hvordan rutinene er og hva de anbefaler.

Jeg tror det skal gå greit for henne å komme igang med søskenforsøk til neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...