Gå til innhold

Tenner! Trenger litt råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser nå tennene til jenta mi er på vei. Et lite stykke igjen, men ser de er sånn ca midtveis i gommen. :) Når man ser de såpass godt, hvor lang tid gikk det på deres babyer før de brøt ut? Og åssen reagerte de på det?

Min lille surver masse om dagen, våkner ofte om natta, og umulig å få lagt på dagtid nesten. Hun har heller ikke så god matlyst. Er dette typiske tegn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm hvordan ser du tennene før de har brutt gjennom? Det klarte ikke jeg.

Her var det periodevis dårlig matlyst, ville ikke ta smokk, tulling på natta, vanskelig å sove på dagen og mye sutring i ca 3 uker. Så fort tanna brøt gjennom gommen var han blid og fornøyd igjen og sov godt. Dette varte dog bare en uke før neste tann var i sving. Men det varte heldigvis bare et par dager før den også brøt gjennom.

Ellers har jeg fått tips om at man kan "dunke" lett på gommen med en skje og om det kommer en litt sånn klonk lyd (eller åssen jeg skal beskrive det) så er det en tann på vei under der.

Lykke til med tannfrembrudd :) Slitsomt, men stas når de kommer. Og knerten synes det er kjempestas å pusse tanna.

Skrevet

Takk for svar! :)

Er nok veldig individuelt det der vil jeg tro. Noen ser de godt og andre ikke. Ser de tydelig på tannkjøttet hennes for de skinner igjennom på en måte. Den ene er lengre opp enn den andre. :) Sånn var det på gutten til venninna mi også. Men ikke lett å få sett bestandig da. Stritter veldig imot. Skjønner jeg godt. :) De kommer nok frem snart. Syns synd på henne, for plages veldig ser det ut som.

Skrevet

Vet du, jeg så også når de var på vei her! Men jeg trodde på mandagen at det enda var et stykke igjen, men på tirsdag etter en urolig natt ble jeg jammen bitt i fingeren! Og da var begge to fremme. Eller, ikke helt, har kommet bedre frem nå, så håper nettene blir roligere igjen nå.

Men jeg så de nok et par uker før jeg kjente de tror jeg.

Skrevet

Ååå så moro da! :)

Blir spennende fremover! Nå er jeg utrolig sliten etter en dag med mye surving..håper de kommer frem snart, for både hennes og min del. :) Men er jo bare nederst på stigen enda! Mange skal frem!! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...