Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Ja, da har jeg vært på første svangerskapskontroll hos legen min. Jeg er så skuffet. Vet ikke helt hva jeg hadde ventet meg, men hvertfall noe mer enn dette! Har hørt så mange venner skryte av første kontroll, høre etter hjertelyd, prate ut om alt man lurer på, god generell info osv. Vel, her var det kjapp GU, måle blodtrykk, fylle ut helsekort, blodprøve og hadebra. Legen: "Har dere tenkt på navn enda da?" Jeg: "Njaa, vi har jo tenkt litt ja." Legen: "Nå må du huske å slappe av, ikke stresse med planlegging og slikt, vi vet jo hvordan det gikk forrige gang. Den sitter sikkert nå, men man vet jo aldri." Og hun i skranken er så frekk og lite hyggelig. Hun spurte etter urinprøve, det hadde jeg ikke med, fordi jeg fikk vite sent i går kveld at jeg måtte ha med det. Trodde jeg kunne gjøre det hos legen, har jo gjort det tidligere når det har vært behov. Det er ingen på legekontoret som har fortalt meg at jeg skulle ha med urinprøve. Kontordamen:(Med frekk tone:) " Du SKAL alltid ha med urinprøve når du kommer hit!!" Åh, jeg er så skuffet! Hvorfor har jeg en sånn dustelege? Hvordan var deres første kontroll? Er det jeg som er kravstor, eller burde jeg bytte lege? Og hvor lang tid tok første kontroll? Måtte få ut litt frustrasjon...
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Hei hei. Jeg var på første svangerskaps kontroll igår å var selv litt skuffet. Hun bare fyllte ut helsekort , tok en ny grav . test og målte blodtrykk . Og det var vel det ... Hun sa jeg skulle ta omega 3 og folsyre og det var det. Fikk ny time den 25 januar, så vi får se hvordan det går da. men det tok ikke lang tid å få time da, ringte inn onsdag 16 des. og fikk time neste dag allerede .. Vi får bare håpe neste kontroll blir litt bedre Lykke til videre
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2009 Litt kjedelig å bli skuffet, når hvertfall jegf hadde gledet meg til å kanskej få vite litt mer, få svar på spørsmål og sånn. Men var så travelt, så ville ikke spørre så fælt. Han sa ikke noe om folat og omega 3 til meg, tar folat da. Syns det er sløvt jeg, hvertfall som førstegangs. Takk, og lykke til videre med deg også! Vi satser på at neste blir bedre, gleder meg til jordmortime jeg, tror jeg får litt mer ut av den, der er de hvertfall superhyggelige på telefon!
MissMe*med*lillegutt Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Helt ærlig så høres det ut som en "normal" første svangerskapskontroll.. Sånn var min og i uke 10.. Kom inn, målte blodtrykk, ble veid, fylte ut helsekort, tok blodprøve og urinprøve.. Å så dro jeg hjem Det er ikke normalt å høre etter hjertelyd når man bare er 9uker.. Det er det veeeeldig få leger som gjør fordi sjangsen for å finne hjertelyden er veldig liten.. Men synes nå hun dama i skranka var unødvendig frekk mot deg altså! For ei kjerring! Det skader da vel ingen om du tar en urinprøve på legekontoret istede for å ha med en selv.. Er jo ikke alltid man har mulighet til å ha med en selv liksom.. Nei, ho der bør rett og slett få seg en annen jobb hvis det er slik hun skal behandle pasienter på altså.. Grøss og gru.. =S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå