Gå til innhold

Mulig prob med Bf

Dustina

Anbefalte innlegg

Jeg og Bf bor på hver vår kant av landet. Det endte med et brudd da Bf på slutten ble smått voldelig og ga seg f i meg, selv om han visste at testen var positiv. Han ønsket ikke kontakt og sa mye trussellignende ang barnet da jeg valgte å forlate han, dro tilbake til hjembyen. Har ikke kontakt med han, og det er delte meninger hos JM og lege om hvor vidt han skal skrives som Bf. Selv er jeg redd for hvis han tar kontakt at det ikke er for ungen eller sin del, det vil mer bli for å lage helvette for meg. Men igjen så er det STOR avstand mellom bostedene våre. Jeg ønsker han oppført fordi det er galt at han skal slippe unna økonomisk, men vil dette føre til at han vil kreve foreldrerett og vil han få dette? Er ikke så veldig intr i å sende barnet så langt vekk alene... Har noen gode råd? Er det papirer han kan signere som sier han ikke skal ha kontakt med barnet?

Fortsetter under...

Jeg er ikke ekspert på dette, men tror ikke at man kan gardere seg fullstendig mot at han vil ha kontakt senere.

Du kan fint kreve å ha foreldreansvaret alene (det bør du nok), men han kan prøve å få MØTE barnet likevel. Om du da ikke ønsker det, kan det bli en sak utav det, der det alltid skal legges vekt på hva som er BARNETS BESTE. Om han er voldelig står han jo ikke så sterkt, men jeg har ingen erfaring med hva rettsapparatet kan finne på å bestemme. Kanskje vil han få samvær.

Uansett vil det ikke være aktuelt å sende barnet avgårde alene på laaang tid, og h*n kan da ikke sendes til noen som er "ukjent" heller. Men faren kan jo feks foreslå at han reiser til dere, eller kanskje han finner på å flytte på deres kanter senere...

Jeg vet ikke hva jeg ville valgt i ditt tilfelle... Det finnes ikke ett riktig fasitsvar, du får ha lykke til med ditt valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...