Bettina-Celia Marie 100108<3 Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Venter nå barn igjen Har ei jente på snart 2 år, og er 8 uker på vei... Med førstemann fikk vi engangsstønad, og faren fikk ikke rett til permisjon fra jobben med lønn. Nå har jeg rett på foreldrepenger, men trenger litt hjelp... Har vært på nav.no og regnet ut, der fikk vi vite at jeg kunne få ca 3000 i uken, og samboeren min 7.000 i uken... Hvor mye skatter man av dette? Er det like mye trekkprosent på dette som hvis vi hadde vært i arbeid? Hvor mye fikk Dere utbetalt pr mnd/uke? Går meg vill i denne jungelen.....
Neijasså... Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Trekkprosenten (eller vel trekktabellen) er den samme som hvis du hadde vært i arbeid hvis du velger 100% dekning i permisjonen. Hvis du velger 80% får du mindre utbetalt, men trekker vel også noe mindre skatt (relativt sett). En annen ting er at dersom du kan få 3000 i uken av foreldrepenger og samboeren din 7000 så er det vel økonomisk en fordel for dere om han tar størstedelen av permisjonen og du går ut i jobb (gitt at du tjener mer enn 3000 i uken, da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå