☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. desember 2009 #1 Del Skrevet 17. desember 2009 Hei jenter Jeg er ikke gravid ennå, men prøver å bli det og har vært gravid to ganger i år, men mistet begge gangene. Første gang tvillinger i MA i uke 12 og andre gang en liten spire i MA i uke 10. Har nå havnet i en litt rar situasjon som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med, eller kommentere, eller om noen andre har noen erfaring. Saken er at jeg har vært i ett engasjement på jobben min, har jobbet der i snart 2 år. Jeg hadde først engasjement 9 mnd, deretter fikk jeg forlenget engasjement for 1 år (12 mnd) - nå fikk jeg ikke forlenget engasjementet mitt. Kontrakten utgår den 31.12.09 og jeg fikk beskjed fra sjefen for 2 dager siden (den 15.12) at jeg ikke fikk forlenget pga at jeg ikke var nok kvalifisert, noe jeg finner veldig rart når jeg bare har fått tenkt meg om. Da tenker jeg at jeg var godt nok kvalifisert til jobben når jeg ble ansatt første gang - jeg hadde prøvetid på 6 mnd og ingen har sagt at jeg er udugelig/ukvalifisert i jobben, derimot har jeg fått skryt av at jeg er meget flink og hatt en rask og høy læringskurve - og jeg fikk faktisk forlenget engasjementet med ytterligere 1 år da jeg hadde jobbet en liten stund og da tenker jeg at det faller på sin egen urimelighet at jeg da ikke skal være kvalifisert nok nå etter snart 2 år? Da måtte de ha kommet med dette før? Isåfall var jeg ikke kvalifisert så hadde jeg jo aldri fått jobben i utgangspunktet? Har aldri fått beskjed om at jeg ikke gjør en god nok jobb - så jeg er sikker på at de "skipper" meg for andre grunner, dvs at jeg har vært for mye syk dette året... men det kan de jo ikke innrømme for det er jo ikke lov - men jeg har mine tanker rundt dette og jeg tror de prøver å gjemme seg bak noe annet ved at de f.eks sier at jeg ikke er kvalifisert nok - men da går de jo mot seg selv... Jeg innrømmer at jeg har hatt ett skikkelig bedritent år - gravid to ganger - mistet sent i 1 tri to ganger, mistet min aller beste barndomsvenninne (døde av kreft i høst) - det ene har liksom tatt det andre og jeg sliter med kronisk uvi (urinveisinfeksjoner/nyrebekkenbetennelser), så ja - jeg har vært mye borte i år - men det har vært en grunn for det! Jeg er ikke arbeidssky med andre ord!!! En annen ting jeg også tenker over er at når jeg leser arb.avtalen min står det faktisk: "Arbeidstakeren har krav på èn måneds varsel før fratreden ved tilsetting i mer enn ett år" - jeg har da vært ansatt i nesten 2 år!! Så egentlig har ikke de overholdt arb.avtalen ved at de har gitt meg beskjed 15 des, altså for 2 dager siden og arb.avtalen utgår om knappe 14 dager!!! Har nesten lyst til å si det til sjefen, at jeg er klar over det, men at jeg ikke går noe videre med det da jeg allerede har fått meg ny jobb. Hva synes dere?? Hadde dere sagt noe til sjefen i morgen eller?? At jeg ikke svelger den med at jeg er ukvalifisert, det faller på sin egen urimelighet + dette med at jeg egentlig har krav på èn måneds varsel før fratreden? Har såååå lyst til å nevne det, men er litt usikker også... Please hva hadde dere gjort?? Hadde dere sagt at dere hadde fått en annen jobb også? Eller bare holdt kjeft om det... Har lyst og ikke lyst til å si at det faktisk ikke spiller noen rolle for meg allikevel da jeg allerede har fått meg ny jobb ett annet sted... Hva hadde dere gjort?? Hva hadde dere sagt?? Er svært takknemlig for svar altså Klem fra en som snart blir arb.ledig og håper at lille spire vil komme og klore seg fast... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141150029-hei-jenter-trenger-litt-r%C3%A5d-ang-jobben-min-snart-arbledig-litt-langt-innlegg-samme-som-bli-gravid-men-h%C3%A5per-noen-kan-hjelpe/
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #2 Del Skrevet 2. januar 2010 Har du all utdannelsen som de kan kreve for denne stillingen. kanskje de kun har hatt deg i vikariat frem til de finner en som er kvalifisert(har rette papirer). Ikke lurt å lyve om at du har ny jobb om du ikke har det og vil trenge de som referanser når du skal søke på nye jobber. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141150029-hei-jenter-trenger-litt-r%C3%A5d-ang-jobben-min-snart-arbledig-litt-langt-innlegg-samme-som-bli-gravid-men-h%C3%A5per-noen-kan-hjelpe/#findComment-141203578
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei igjen og takk for svar En liten stund siden jeg la ut innlegget her nå. Har snakket med sjefen min og kom veldig godt ut av det, jeg sa meningen min og arb.giver rotet og surret noe voldsomt med diverse forklaringer, uansett gikk samtalen helt greit. Fått en fin attest har jeg også, fikk den i posten i dag. Jeg var visst 1 av 27 som mistet jobben 1 uke før jul, sånn var det bare... bare fryktelig dårlig gjort av arb.giver å gi beskjed bare noen få dager før jul - de kunne vel ha ventet til etter nyttår eller kommet med det en god stund før... Sa ingenting til sjefen om at jeg hadde fått meg ett annet jobbtilbud (ville aldri ha løyet om noe sånt, så tilbudet var reelt) og det er jeg litt glad for nå, at jeg ikke sa noe om det - for jeg er fortsatt usikker på om jeg skal ta imot tilbudet eller ikke. Er jo reg. arb.ledig nå, men det er bare en 60% stilling jeg har fått tilbudt, og jeg tror ikke vi greier oss økonomisk på det, jeg må nok ha meg en 100% stilling... Sjefen stilte opp som referanse og jeg fikk bare gode ord, så er glad for at det ordnet seg på en grei måte... Bare kjipt at jeg nå er arb.ledig, håper jeg får meg en ny jobb snart og håper også at jeg blir gravid Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141150029-hei-jenter-trenger-litt-r%C3%A5d-ang-jobben-min-snart-arbledig-litt-langt-innlegg-samme-som-bli-gravid-men-h%C3%A5per-noen-kan-hjelpe/#findComment-141273773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå