Gå til innhold

Har dere navnet klart til babyen kommer, eller...

Anbefalte innlegg

... har dere alternativer, eller venter dere og ser når babyen kommer?

Vi har alltid tenkt at vi skal ha et par navn klare og så bestemme oss når vi ser babyen. Men etter ultralyd på tirsdag så falt Ludvig ned i hodet på meg, og nå føles det som om babyen rett og slett ER Ludvig. Jeg tenker Ludvig når jeg tenker på babyen... Føler kanskje det blir vanskelig å tiltale babyen som smurfen/knøttet helt frem til den kommer, når man har navn i bakhodet?

Hvordan gjør dere dette?

Fortsetter under...

Vi hadde navnene bestemt på forhånd til våre, men jeg var litt redd for at det skulle føles feil når jeg de kom ut, men det gjorde det heldigvis ikke ;o) Vi hadde noen navn ''i reserve'', men de gjemmer vi til neste gang :-)

Vi hadde navneplanen klar med nr 1, og det passet ikke i det hele tatt når vi så babyen... Men med nr 1 visste vi ikke om det ble gutt el jente så vi hadde to navn. Og guttenavnet passet ikke på den lille gutten vi fikk viste det seg, men jeg vet ikke hvorfor.

Denne gangen vet vi det blir jente, men vi har ikke bare ett navn klart. Vi har en hel liste med navn vi liker. Så får vi se om vi klarer å plukke ut ett når vi ser henne.

Har jo litt med at navn må modnes litt i hodet å gjøre også (hvertfall for min del) jeg trenger liksom å 'tygge litt' på dem først. Noen som jeg synes var fine blir jeg veldig lei av, andre liker jeg bedre og bedre

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...