Gå til innhold

HVEM HVA HVOR OG ER LEGEN MIN BLÅST?

Anbefalte innlegg

Hadde blødning i starten av uka, ble sykemeldt for truende abort.

Hatt småblødninger hele uka litt frem og tilbake kun når jeg tørker meg.

Er velig lite som kommer også stopper dette.har heller ingen smerter men blir bekymra.

Dette lurer jeg på.

Når kan jeg be om ul?

Hvor tar dem ul? sykehuset regner jeg med, men har fastlege utstyr?

Får man gyn undersøkelse ved blødning?

Hva kan jeg forlange rett å slett??

Er 5 + 5.... har mista en tidligere , så er veldig bekymra,,,

Fortsetter under...

Og legen minba meg bare ringe legevakta for utskrapning når jeg begynte å blø mer...

og at han ikke kunne gjøre noe!

Lest mye på nett og mange som har kommet til gyn og ultralyd så tidlig for å skjekke hvor blodet kommer fra.. hvordan kan min lege si at jeg skal venete på en abort ?

Jeg vet ikke noe om dette, men jeg håååååper det går bra med deg!!

Jeg syns det hørtes veldig merkelig ut at du bare skulle vente for så å bestille utskaping selv på legevakta!! Ring en annen fastlege og spør. Eller bare et annet legekontor. De gir deg jo råd selv om du ikke er pasient der, Hvis ikke så vet jeg at det koster 800kr med ul i oslo (forskningsveien), og det kan du ta alt nå...Men du burde jo ikke betale for det!

Tanker og håp til deg fra meg...

Takk for svar :)

Er jo helt sykt å møte meg på den måte, han var ikke fastlegen min for fastlegen min var opptatt så fikk bare en annen gammel mann å gå til.

Blir helt sjokka over helse norge jeg, og dette er ikke første gangen og jeg er bare 21 så hakke vært så mye hos legen.

Litt støtte hadde gjort seg :)

Tenkte ringe legen i morrra for å forlenge sykemelding og be om en ul...

Så håper jeg kan få noe hjelp :)

Vil jo bare ha svar...

Det er sykt ja, at de kan si noe sånt til en så ung jente...

Gjør det, og er de vanskelige på telefonen (noe jeg syns resepsjonistene på legekontor ofte er) så ringer du et annet legekontor og forklarer....og spør de om en annen vurdering! Eller den helsestasjonen du tilhører! Da ringer du bare 02180, og så setter de deg over....

Let me know da...:)

Aha, lurt :)

Er så bra å være her , får så mange bra tips =) takke takk=)

Men lurer på noe, har hatt tynn blødning, og ingen smerter, men kom en liten svart klump..megaliten... er det koagulert blod ?

kan ikke være en sa det ?

Annonse

Jeg håper noen erfarne damer svarer på innlegget ditt snart, for som sagt så er jeg like langt på vei som deg med min første. Men jeg har hørt to ting av min samboers kusine som er lege:

Da jeg spurte henne om man merket en SA sa hun at man gjorde det. At man ville få en annen type smerte enn mensenmurring. Og at den er ganske intens.

Men jeg har også lest på nettet at tjukke klumper som er sterk rød eller mørk kan være et tegn på sa. Men igjen, man skal ikke tro alt man leser på nettet!!! Det står så mye tull her også.

Få deg en time fort, så slipper du tankekjøret...

Jeg hadde en blødning ved siste svangeskap og da ble jeg sendt rett på ul. Du kan si du er utrolig bekymret, og at dette er ditt første svangerskap. Du bør ikke gå til legen du var til sist. Du kan også ringe gyn og spørre om du kan få prate med noen.

Sånne r ståa nå....

Slutta og blød , og føler meg ganske bra =)¨

Bare vært mye slapp og trist pga de små blødningene.

Har jo ikke hatt smerter eller kommet klomper....

Ringte legen min i dag , for å forlenge sykemeldingen.

Vil jo gjerne ta det med ro til det går bra siden jeg har en fysisk jobb.

Jeg ringte, og fikk beskjed om at fastlegen min hadde dratt hjem... okey tenkte jeg, da var klokka 13.00....

Og deretter spurte jeg om de tok ultralyd der, og hun sa vet ikke. Er en lege som driver med det men noe mer vet jeg ikke.

Også ba hun meg ringe igjen mandag.

hva er legen til egentlig ?

Det er ikke alle fastleger som har ul-utstyr...Derfor må de henvise deg til et sted de har det, evnt,sykehus...

Min personlige mening er at vanlige fastleger gjør svært lite, de kan kun henvise deg videre som regel...Uansett hva det gjelder.

Men bra du slutta å blø da!!

spurte om hun kunne henvise meg men det visste hun ingenting om....

skjønner mindre og mindre jeg as...

men nå har jeg sagt det til mamsen så nå må det gå bra =) hehe...

Hun ble helt ååååååååååå :) hehe

Jeg kjenner jeg blir provosert.

Ettersom du har mistet før har du krav på ekstra oppfølging under denne graviditeten.

Hva med at du ringer direkte til føden hvor du bor? Der jobber det jordmødre som vanligvis er veldig imøtekommende, og hjelpsom. Ikke sikkert de kan ta deg inn direkte, men kanskje de kan fortelle deg litt hva du bør gjøre?

Det ville jeg gjort.

Ellers, så ville jeg gått privat hvis du har midler til det, også får du heller prøve å få de refundert i ettertid.

Jeg sier det igjen: takk for det private helsevesenet så lenge det offentlige ikke fungerer!!!!

Stå på krava, og stol på deg selv!!!!!!!

Første gangen jeg ringte for å få time fikk jeg jo ikke før over jul, så jeg ringte på Byporten legesenter der får man jo på dagen :)

Så snakket med en koslig lege der, mye hyggeligere der =) men også litt dyrere.hehe...

Tenkte bestille ultralyd privat etter jul så kan jeg få bilder og litt sånn =) hihih...

Føler jo litt at jeg ikke når igjennom hos legene da , hvis de mener å ikke ta pasienter på alvor blir jeg hardt skremt.

Men stor forskjell på kvinnlige og mannlige leger. Jeg har seff mann, og kommer til å bytte =)

Annonse

Har du 15 aug??? Hohoho, så gøy!! Skjønte ikke om det var meg du mente...

Jeg skal hvertfall be om ullevål...hvis ikke TVINGE, hehe!

Da ses vi jo på fødestua og på fødehotellet (eller hva det heter)....

Koooselig....

Jeg ble 24år på mandag...Enn du da?

Babyshopping er jeg helt med på! Har allerede kjøpt en rangle og en body:) Vet jeg ikke burde, men klarte ikke la være. Håper ikke jeg mister da.

Hvor i oslo er du fra da?

Ja det vil jeg vite =)

skjønner ikke helt de som vil vente til fødselen jeg =)

er greit å vite hva man skal kjøpe og hvilke farger , så kan andre også få en litt lettere oppgave i å kjøpe gaver =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...