Gå til innhold

Bilsete - hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe et bilsete brukt, fordi vi ikke har bil selv og derfor ikke har lyst til å bruke alt for mye penger på det...

Akta Graco, Maxi-Cosi etc.: Er alle disse gode seter? Noen som vil anbefale et framfor et annet??

Og hvilke andre kriterier bør jeg stille til et brukt sete: At det er mindre enn 5 år gammelt, er det det? (Og selvfølgelig skal det ikke ha vært med i noen ulykker, men på dette punktet må jeg jo bare stole på selgerens hederlighet... Desverre...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maxi Cosi Cabriofix er vel det som gjør det aller best i testene. Vi er også superfornøyde med det. Det koster vel 1300 kroner, og siden dere ikke har bil selv kan dere droppe base så blir det enklere å ta inn og ut av ulike biler.

Skrevet

er veldig fornøyd med maxi cosi.

jeg ville hatt ett som var nyere enn bare fem år.. ikke mer enn tre ville jeg sagt. utrolig mye som endrer seg, og et sete kan jo bli slitt..

Skrevet

Maxi cosi cabriofix!! Helt klart!! Supert sete. Lett er det også. :)

Skrevet

Vi har Britax BabySafe Plus og er veldig fornøyd med det. Dette kommer likt ut i test med MaxiCosi, forskjellen er vel at Britax har 5-punktssele mens MaxiCosi har 3-punkts, samt at de sikkert passer på ulike vognunderstell (hvis man er interessert i sånt).

Ville heller ikke kjøpt et som var eldre enn max tre år gammelt. Eller - jeg ville egentlig ikke ha kjøpt et brukt sete i det hele tatt, pga at man ikke har mulighet til å vite hvordan det har vært behandlet før. Hvis det har vært mistet i bakken, f.eks., så kan dette gi skjulte skader som vil være farlige i en kollisjon.

Skrevet

Vi har Be Safe Izi Sleep som vi leier av Gjensidige. Det er veldig tungt så anbefales ikke hvis du skal bære mye på det. Men vi har det som regel stående i bilen. Er veldig fornøyd. Den kan også legges ned i ryggen når man tar setet ut av bilen.

Skrevet

Vil absolutt anbefale Maxi Cosi cabriofix! Vi hadde acta graco til førstemann men solgte det og kjøpte MC med isofixbase nå. Og det er et hav av forskjell altså!! Har dere isofix i bilen så er det bare så enkelt og man gjør ingen monteringsfeil. Dessuten er MC et veldig lett sete og det betyr en del fordi man bærer jo setet og ungen rundt en del. De andre setene er blytunge!

Hvis du skal kjøpe brukt ville jeg ikke kjøpt noe som er mer enn 2 år gammelt. Ser bare hvor mye bedre setene har blitt på de 3,5 årene siden vi fikk førstemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...