Gå til innhold

Hvor ofte spiser deres 3 mnd gamle babyer iløpet av 1 døgn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir Ella mat ca hver tredje time på dagen, ingenting på natten, dvs 5 måltider x ca 130-150 ml.

Kan jeg gi henne kun 4 måltider? Vil hun da spise mer pr gang eller vil hun våkne på natten for å spise?

Hva er dere erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi spiser 6 ganger i døgnet, 170ml per flaske :-) På dagen går det 3-4 timer mellom hvert måltid, mens på natten sover hun 12 timer kun avbrutt av 1 måltid.

Skrevet

tøysekoppen min er 13 uker og spiser max 130 ml per gang. Hun spiser med 2-4 timers mellomrom og sover 5-6 timer sammenhengende på natta.

Hun får mat når hun er sulten, så jeg ser for meg at det kan være vanskelig her i huset og gi en flaske mindre i døgnet.

Det kan jo hende at hun våkner på natta om hun ikke ble mett nok på dagen. Er vel kanskje ikke annet å gjøre enn å prøve.

• 2 uker senere...
Skrevet

Snuppa her spiser 170 ml -200 ml med hvert måltid(en glupsk liten snuppe)og hun får 5 måltider i døgnet:) på natta sover hun 8 timer uten noe måltid:)

Skrevet

Min på 11 uker spiser nå ca 150 ml x 6. Siste måltid som regel i 23-24 tida og sover ofte til 06-07 før ny flaske. Synes 4 måltid er litt lite i døgnet jeg. Iallefall for oss.

Skrevet

Min datter på 10 uker spiser 5 ganger i døgnet, og mellom 140ml-200ml pr. gang. Hun har spist noen ganger kun 4 ganger i døgnet,og det har gått fint, men prøver å gi henne x 5 slik at hun får nok (lager til 200ml ad gangen). Hun spiser ikke på natten lengre, får siste måltid for kvelden kl.19-19.30, og første måltid på morgenen når hun våkner kl.07-07.30.

Skrevet

Tulla mi er snart 3 mnd.

Hun spiser 200ml 4 ganger om dagen, av og til fem, kommer ann på hvor tidlig vi er oppe :)

Legger henne i 22 tiden og hun sover til ett sted mellom 8-10 :)

Visst veldig forskjellig hvor mye de spiser og hvor ofte ser jeg :)

Skrevet

Mi jente på 3 mnd et no ca 160x6

Ho får siste måltid mellom 21 og 23, og første mellom 5.30 og 7.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...