Gå til innhold

Hva sier man på jobben ved 2 x exu?

missimiss

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper dere der ute har noen synspunkter til meg:

Jeg hadde en graviditet utenfor livmoren på sensommeren, noe som betød at jeg var litt borte fra jobb, bla. for å ta blodprøver og ved undersøkelser, samt borte 3 dager etter at jeg fikk en dose med cellegift.

Sjefen var veldig grei med meg og sa jeg styrte dette helt selv. ( sa jo ikke hva jeg ble behandlet for da ). likevel følte jeg på å være borte fra jobb et par timer her og et par timer der i en periode over 1,5 mnd.

Heldigvis slapp jeg å operere og kroppen ordnet opp selv etter cellegiften.

Er jo selvfølgelig kjempe redd for å bli gravid på nytt, og innbiller meg at jeg kan være det nå. Kan jo legge til at jeg har nok blitt litt paranoid etter alt som har skjedd, og er redd for og måtte gå gjennom dette engang til.

Ironisk nok er jeg ikke bekymret for meg selv dersom jeg skulle fått nok en ex.u, selv om dette kan være farlig.

Tenker mer på arbeidsplassen min som jeg trives utmerket på!

Tenk hvis, jeg nå skulle vært gravid igjen, og det viste seg å være nok en ex.u.. hva sier man da til arbeidsgiver? for da blir det jo ny runde med blodprøver, undersøkelser osv..

Har jo tenkt å spørre om flexi tid f.eks, og at jeg uansett jobber alle timene jeg skal. men sjefen må jo reagere på at man NOK en gang farter så mye til legen?

Noen som har noen erfaringer med dette? Kan man miste jobben som følge av dette?

Veldig takknemlig for svar:)

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Skjønner at du engster deg for en ny exu, men du trenger ikke bekymre deg for å miste jobben pga legebesøk! Jeg ville ha vært åpen med sjefen min om dette, slik at hun ikke tror du sluntrer unna når du går til legen. Synes du det blir mye, kan du jo også flexe litt, hvis det går an i din jobb? Lykke til, det går sikkert bra denne gangen!:-)

Jeg er enig med Mummimamma om å være mer åpen for sjefen om hva som skjedde sist dersom du blir gravid igjen. Da vil du selv kunen slappe mer av og de vil sikkert vise forståelse. Og du kan ikke miste jobben pga dette.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...