Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Jeg lurer på en ting ang HCG. Jeg hadde en SA 21. november. "fosteret" kom ut 25. november, og var bare ca 6 uker på vei. Har tatt graviditetstester etter dette som har vert negative, og har hatt eggløsning 9,10 eller 11 desember (hadde smertene og slim disse dagene) den 15. desember tok jeg en HCG prøve hos legen og fikk nettopp svar på den at den var på 6. Hadde en dråpe blod på papiret ene dagen så ble litt nysgjerrig på om det var festeblødning. Men det jeg lurer på er om man kan ha eggløsning fordeom hcg nivået er på 6 (rester etter aborten) eller om jeg er gravid igjen? Ingen kan svare meg konkret da, men er det noen som vet. Trodde at hvis HCG var under 5 så var man ikke gravid, og noen sier at man ikke skal ha noe HCG i seg om man ikke er gravid. Men nå er det litt spesielt da ettersom det kan være noe som henger igjen fra aborten.
-68mamma Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Det er vel sannsynligvis rester etter aborten (jeg hadde hcg på 22 på dag 10 etter min MA, jeg fikk abort uke 10) Eneste mulighet for å bli helt sikker er vel å ta en ny prøve over helgen, hvis du er gravid vil den ha økt dramatisk til da :-)
Lillevenn33 Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Svaret er at ja, man kan ha EL selv om man har HCG i kroppen. Det er ikke HCGen som hindrer EL, det er progesteron. Så, enten er det rester etter din SA eller så er du gravid igjen. Best å se det an og teste om en uke. Krysser fingrene at det er en graviditet!!
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2009 Hm ja, men nå er det jo nermere 4 uker siden jeg begynte å blø ( SA ) så skulle jo nesten tro at hcg nivået skulle vert nede på 0 nå. Jeg har jo testa meg fra for ca over en uke siden å alle er negative. Men takk for svar. Er jo ikke lett å vite. Må nesten bare vente noen dager å så teste igjen for å se om det er no epå gang eller ikke. Er så kjedelig å ikke vite noe, spesielt nå når det er julebord sesong osv
Lillevenn33 Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Husk at graviditetstester ikke slår ut før HCGen er på 25. Så negativ test betyr ikke at det ikke er noe HCG i kroppen, bare lavere enn 25. Og HCG halveres annenhver dag etter en SA, så hvis du var 6 uker på vei så tar det litt tid før HCGen er på null. Men, det er full mulig at du er gravid (jeg heller mer mot den Lykke til!
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2009 Ja jeg vet det:) Men siden Hcg var på 6 da jeg tok blodprøven for to dager siden så tenkte jeg at da skal den jo være på 12 i dag (sånn egentlig) å da burde vel den der new generation testen slå ut siden den slår ut på 10, så jeg fikk sambo til å kjøpe en sånn, så får jeg teste i morgen tidlig. Er så utrolig utolmodig. Vet jo at det kan resultere i at det er biokjemisk eller noe sånn og at da blir jeg jo skuffa etterpå, men da har jeg iallefall skjangsen til å være forsiktig når det gjelder enkelte ting, for ønsker ikke en ny SA =S Takk:) håper jo på en graviditet jeg og. Prøver å innbille meg selv at det er det samme for meg egentlig for jeg har jo ei på 10 mnd, men er egentlig ganske gira på at den skal ende opp positiv hehe=)
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2009 Kom på en ting til hehe. Hvis det er slik at den e rpå 6 fordi den enda er på vei nedover etter SA'en, og halveres for annenhverdag, så sko jo graviditetstestene jeg tok for noen dager siden slått ut.. for da skulle den jo vert over 25..? har testet meg i mange dager ser du siden jeg har vert litt usikker på syklusen og har mange billigtester. Er jo i tillegg uvel, svimler og oppblåst og enormt varm når jeg kjenner på huden, slik jeg har vert di andre graviditetene, så er lov å håpe iallefall=)
Lillevenn33 Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 Håper du oppdaterer!!! Krysser fingrene!
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. desember 2009 Ja har så enormt mange symptomer at jeg kommer til å føle meg helt snytt om jeg ikke er gravid hehe ;D skal huske å oppdatere:D Tenkte å teste 23 iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå