Gå til innhold

hvor mye er 3/4 dl sukker ? er det 3 dl?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Kanskje du bør holde deg borte fra varme og strømførende apparater og overlate bakingen til noen andre?

Skrevet

Det er en trekvart dl -altså 750 gr...

Skrevet

Det er nesten en dl...

3 4deler...

Ta en dl. og del den i 4.... Det er 3 slike deler du skal ha...

0,75 dl

Skrevet

Det er tre fjerdedels desiliter.

Annonse

Skrevet

750 gram er 3/4 kilo, ikke desiliter!

Skrevet

Nope.

1.Hvis du tenker at 4/4 = 1 dl

2.Hvis du deler 1 dl i ca 4 like store deler, og fyller opp med sukker kun i 3 av de 4 delene..

Forstod du nå? :)

Skrevet

Uff. Du må IKKE gjøre slik som anonym nr 2 sier!

750g er 3 4dels kilo! Det blir alt for mange dl....

Skrevet

Mente 750 cl ikke 750 gr, da ... trenger ikke bite hode av meg forde ;)

Skrevet

750 cl er også feil! *biter hodet av deg"

+ biter bena av deg fordi du klarer å få 3-4 skrivefeil i EN setning.

Skrevet

oj .. her fikk jeg mange rare svar :) Takk for alle likevel ... så da tar jeg litt uner en dl sukker da...

Annonse

Skrevet

Huff det er grunnen til at jeg hater å bake!!! brøker i alle retninger! kan de ikke bare holde seg til antall dl og holde seg unna disse brøkene i oppskrifter??

Skrevet

0.75 dl.

Tror kanskje jeg hadde hoppet over baking om jeg ikke skjønte den..

Skrevet

Må nesten ha brøk eller desimaltall når det er mindre enn en dl ;)

Men helt seriøst: er det mange som synes dette er vanskelig? Datteren min på 10 år lærer dette på skolen nå, og hun har ingen problemer med det. Det er jo superenkel matematikk, man må faktisk bare kunne dele på 10!

Skrevet

Om du sliter max kan du jo bare bake dobbel porsjon:D Da får du 1,5dl, så mye lettere å måle seg til.

Skrevet

3/4 dl er nettopp det. Du må dele en dl på 4 og ta 3 deler av dette. Det er 3/4 dl sukker.

Tenk deg en rund kake; du deler den i 4 like deler(kakestykker). Tar du 3 deler bort, så har du tatt bort 3/4 av kaken, og det står 1/4 igjen.

Skrevet

Dette er rett og slett skremmende lesning, damer.....

Skrevet

Det jeg skrev om kaken??

Ellers her kan jeg forstå at noen av svarene er lettere sjokkerende;)

Skrevet

Nei nei, ikke det om kaken :-) Vel, kanskje litt skremmende at du må gå ned på et så lavt nivå for å forklare brøk til voksne damer, forresten .-)

Skrevet

noen som har hørt om å være tall blind?

Kan hende HI er det.

Unødvendigt å komme med frekke svar.

Skrevet

Dette har vel ikke noe med å være tallblind å gjøre, men med enkel logisk tenkning! Selv en tallblind vet da at en banan kan deles i to deler så man får to halve, og at dersom man deler de to halve får man fire biter som til sammen er en hel banan.

Skrevet

Jeg tror ikke det er selve brøken som er problemet for de fleste her heller, men det er omgjøringen fra brøk til antall dl!!

Jeg sliter ikke med brøk, men med hoderegning. Helt sjanseløs, så når jeg baker så bruker jeg kalkulator :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...