Gå til innhold

Acta Graco Bilstol på vogn. Hvilken vogn bør jeg velge???

Anbefalte innlegg

har Acto Graco bilstol, og ser helt klart at det hadde vært lettvint med en trille/vogn som jeg kan koble stolen på når jeg f.eks handler (vet at babyen ikke skal sitte lenge i stolen om gangen). Ser at det finnes forskjellige typer vogner stolen kan festes på. den rimeligste heter Mirage Plus. Noen som har erfaringer med denne? Ønsker å bruke vognen som reisevogn senere, er det gode vogner? Hva med den litt dyrere varianten Trekko??

Håper på svar.

Fortsetter under...

Har hatt Mirage trille til bilstolen. Helt grei løsning. Trilla er helt grei å trille, noe stiv kanskje. Men helt OK. Synes ikke den var noe god som reisetrille etterpå, virket lite komfortabel for barnet. Tror kanskje Trekko er et bedre valg?!

Ellers kan du få adapter til Akta graco til bla. Bugaboo cameleon og den kan muligens passe i Mountain buggys universaladapter.

Vi har en Trekko, og er veldig fornøyd med den. Vi prøvde Mirage i butikken, men syntes Trekkoen var bedre å trille med. Vi kjøpte den i utgangspunktet som reisetrille, men har også brukt den masse i sommer som vanlig vogn istedenfor Simoen som vi har. Ikke fordi Simoen er dårlig altså, bare lett å ha med seg Trekkoen overalt. Har ikke bilstol til, så det kan jeg ikke uttale meg noe om, men vi kan i hvertfall anbefale vognen.

Fordeler: Stor handlekurv under, full liggestilling, smart at man kan trekke kalesjen over barnet, følger med regntrekk og sovepose. Lett vogn som kan brukes som reisetrille, selvom den ikke blir like liten som paraplytriller.

Ulemper; litt plastikk-følesle, men det tor jeg gjelder de fleste triller. Barnet kan ikke sitte mot deg, men dette gjelder vel også de fleste triller.

vi har den nye trilla, quatro tour duo? vertfall en veldig god trile synes vi:) har bilstol til, men siden jenta bare er tre mnd enda, har vi ikke brukt vognen ellers, annet enn inne. den er god å trille, har faktisk demping, og selv min MEGET skeptiske samboer er fornøyd. prøvde mirage trilla, men synes den ble stiv, og kom til at den ikke ville bli brukt etter vi var ferdig med bilstolen. den vi har nå tar litt større plass sammenlagt, men ikke mer enn trekko tror jeg? den er god for barnet, kan heve/senke fotstøtte, ryggen, svingbare/låsbare hjul m demping:) stor og god kalesje, kan brukes med bag til de aller minste, da mot deg, ved å dra kalesjen helt over, og feste på et stykke stoff der..dette er fra produsent, ikke noe jeg har eksprimentert med:p og oppdaget her en dag at den står av seg selv på gulvet:D hehe..vi er veldig fornøyd:) ble rotete dette, men vil alt i alt anbefale den, en god kombinasjon til simoen vår:) og glemte å skrive at det faktisk er plass til voksiposen vår:)

Føles vognen veltesikker når ungen ligger i liggestilling? er redd 3.hjulinger kan velte lettere..?? Har en slik vogn for hånden brukt, lurer på om jeg skal slå til. har en emmaljunga citycross fra før, den er jeg fornøyd med, men en 3.hjuling er vel litt enklere å manøvrere innendørs i butikker og sånn, pluss at man kan feste på bilstolen da. Får du med trekkoen i håndbagasjen på fly??

Annonse

Ang. Trekkoen. Jeg har aldri vært redd for at den skal velte, hverken i ligge eller sittestilling. Bakhjulene bredere enn simoen, så dette gjør nok at den føles stødig. Det er litt uvant med en gang at bakhjulene er bredere. Var borti alt mulig i buttikker i begynnelsen, men vendte meg fort til det.

Jeg har ikke forsøkt å ha med Trekkoen som håndbaggasje, og tviler vel egentlig på at det går. Den er ganske bred og firkantet sammenslått så jeg tror neppe den går inn i hattehyllene på fly. Men obs at forskjellige flyselkaper har forskjellige regler, så sjekk med de du skal reise med. Men som sagt så tviler jeg.

Du vurderer å kjøpe brukt? Hvor mye skal du betale? Tror vognen koster 2900(?) ny. Ville nok ikke gitt mer enn 1000,- for en brukt.

jeg slo fra meg miragen etter å ha sett den i butikken. Synes den virket litt for simpel. Kalasjen er jo helt løs, er det litt vind vil det jo blåse rett inn. Dessuten var det bare enten sittestilling ( som var veldig bratt) og liggestilling. i liggestillingen måtte bena til barnet henge rett ned.

Fant ut at jeg venter med trekkoen også, den veier jo 14-15 kg, og skal vi farte rundt med ei så tung vogn kan vi like gjerne bruke citycrossen. Tenker at vi bare får ta henne ut av bilstolen uansett, siden hun ikke skal sitte så lenge i den om gangen likevel.når handler jeg på under 30 min?? ;)

men takk for svar alle sammen!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...