lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Heisann! Skal nå igang med 3 ivf etter en pause på snart et år.Så nå gleder jeg meg stort til å komme igang og håpe på at året 2010 er året for meg og andre babylagere :-) Spent å se om det er flere her inne som ligger i samme løypa? koselig å ha noen å følge, blir lettere :-) Jeg begynner å spraye 3.jan og sprøyter 21.jan.
Millamolly Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Jeg lar ikke tiden løpe fra meg i 2010, og starter faktisk å spraye 1. januar ) Gruer meg litt til sprayen fordi jeg fikk bivirkninger forrige gang, men jeg skal holde ut 4. forsøket mitt (2 avbrutte + 1 negativt).
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 hei:) jeg begynner å spraye løpet av andre uken i januar..haaaeter den sprayen men...må man så må man......3 forsøk på oss. hvor older dere til da?
lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2009 heisann jenter! Er enig, ikke noe fan av den sprayen,synes det er så mye pes med å alle tidspunktene og hele tiden huske og ha den med seg..men må jo igjennom det..men synes det er verre å stikke meg selv :-/ Holder til på unn i tromsø. Denna gangen skal jeg vist begynne på to forskjellige sprøyter, puregon og menopur, noen som har erfaring med det? Har googlet litt tidligere og kom fra til at det var gode resultater. Har noen barn fra før og er dere gamle? Jeg er 29 og har ei datter på 11 år
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 hei igjen:) jeg er også 29 år og har en sønn på 11 år:)) stikkingen syns jeg ikke er noe problem kunne stukket dobbelt så masse bare for å slippe spray og bivirkningene fra den! jeg skal også ha en ny medisin denne gang,har brukt puregon de 2 andre gangene...nå skal jeg ha noe som heter pergoveris....visstnok godt brukt i det store utland etter hva jeg forstår når jeg googler det....ingen her inne som har brukt det....ikke som jeg har klart å finne vel og merke....jeg responderer ikke så bra på det jeg har fått før..doser på 275 ie men bare 4 og 5 egg ut...og to tilbake hver gang.... så håper dette skal gjøre susen:)) venter bare på tr nå så er det bare å telle dager til spray start..... jeg holder til hos hausken. hvilke medisiner,doser og resultat har du hatt tidligere?antall egg osv...
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Hei lene80! Så gøy at flere skal til igjen på nyåret=) Eg skal ha uttak og insett sisste uka i februar=) Dette er sisste forsøket av 3,har hatt 1 ferskt neg,og 1 frys som også blei neg=(Håper på sterke spirer i 2010=)
Kulpåmagen 2010 Tvillingmamma Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Skal også spraye snart, bynne 23. desember og sprøyter 7 januar. Blir litt nærvøs når æ les om d dokker skriv om sprayen, hvilke bivirkninger har dere egentlig?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 19. desember 2009 #8 Skrevet 19. desember 2009 hei igjen:) må rette meg selv litt siden tr kom før tiden så begynner jeg på spray 7 januar:))) joho enedelig en dato å forholde seg til:)) sprayen er det mange som ikke liker det er sant.men det er også de som syns den er helt grei.....men jeg for min del syns den er jævlig rett ogs slett....hodepine,litt svimmel til tider,huden ble gusten og håret ble ødelagt:(( måtte klippe av meg alle lengdene mine *hyyl*men nå er det vokst seg fint ut igjen og fort også så nå tar jeg ekstra b-vit.(den som heter total) for å ihvertfall prøve å redde håret neste gang...og generrelt så følte jeg meg bare heelt eledig og selvtilliten gikk å gjemte seg i noen uker kan man si:( men det er veeldig individuelt dette som me dalt annet... noen får gjerne "bare" hodepinen...mange får hetetokter også me det fikk ikke jeg..så ergo det er forskjell på oss damer og hedligvis for det! men vi må jo gjennom det så det er bare å brette opp armene å gå på med stålvijle!!))))))) når du begynner på sprøytene føles alt bedre igejn etter noen dager(ihvertfall for meg da) stabiliserte kroppen seg mer liksom....
Kulpåmagen 2010 Tvillingmamma Skrevet 19. desember 2009 #9 Skrevet 19. desember 2009 Kan se ut som d e greit å ikke planlegge så alt førr mye sosialt i spray perioden, og B-vitaminer skal kjøpes inn fort! Vil ikke miste/ødelegge håret også oppi alt dette. Får håpe de verste hetetoktene holder seg borte også, blir ikke helt bra og svette som en gris midt i juleselskapene )
Millamolly Skrevet 20. desember 2009 #10 Skrevet 20. desember 2009 Jeg får konsentrasjonsvansker og blir veldig glemsom når jeg tar sprayen. Veeeldig surrete, og det er så ulikt meg til vanlig så derfor synes jeg det er ubehagelig. Hadde egentlig håpet å slippe spray, men vi skal ha mikroinj. på eggene og da er det visst nok bedre med langt regime. Jeg holder til på Aleris.
pærebanan Skrevet 20. desember 2009 #11 Skrevet 20. desember 2009 Jeg starter også opp på spray nå på nyåret. Er som dere andre "førstegangs-ivf'ere" spent på bivirkninger. Har bestemt meg for å brette opp armene og ta alt på en positiv måte, får se hvor lenge det holder.. hehe.. Skal spraye to gange om dagen, ser det er flere her inne som sprayer tre?? Har ett barn fra før av på tre år. Har oppfølging fra UNN men uttak og innsett foregår i Stockholm. Dette pga pgd. Gleeeeder meg til å komme i gang:-) Har så løst til at dette skal gå bra og at egget fester seg!!!
seigdamererbest Skrevet 21. desember 2009 #12 Skrevet 21. desember 2009 Ja! Jeg begynner å spraye 8.jan. Vi fikk en IVF-datter november 2008 og skal nå ha søskenforsøk. Vi har fått tid til alle ultrlydene og uttaket blir mest sannsynelig i uke 6. Grugleder meg!
mmp <3 Skrevet 21. desember 2009 #13 Skrevet 21. desember 2009 Hei Jeg skal begynne med spray i slutten av måneden, og skal til ul 29.januar. Vi har ett barn fra før, men dette blir vårt første IVF-forsøk. Har prøvd i snart to år nå på ett søsken Jeg er litt nervøs for bivirkninger av sprayen, jeg også...
spix Skrevet 22. desember 2009 #14 Skrevet 22. desember 2009 Jeg skal begynne på spray 6. jan. Gleder meg :-)
Pia76.. Skrevet 23. desember 2009 #15 Skrevet 23. desember 2009 Heisann:) Jeg starter me spray 2/1,,,sprøyter 20/1. Gruer meg til sprayen,,,ble *rimelig* deprimert sist. Men gleder meg til innsetting:=)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 27. desember 2009 #16 Skrevet 27. desember 2009 pia76:) så kjekt å kune følge hverandre da:))) begynner på sprayen 7 jan, kan ikke si jeg gleder meg men når en er kommet over den kneiken og kommer i gang med stikkingen bedrer det seg.....det jeg gruer meg til er uttaket...syns det er helt for jævlig jeg:((( takler du den biten greit?
Pia76.. Skrevet 27. desember 2009 #17 Skrevet 27. desember 2009 Oii,,dette var arti ja tøysekoppen. Vi kommer jo til å følge hverandre denne gangen:=). Jeg syns ikke uttaket er noe problem. Gruvde meg så jeg var helt kvalm sist. Hadde jo ikke gjort noe sånt før. Men gikk jo supert det. Jeg var den første som hadde sittet å smilt gjennom hele greia:))))) Så her fikk man nok smertestillende kan man si..hehe Eneste jeg har problem med er å sitte i den stolen. Sliter me sånt,,,,så har angst før alle ul osv osv. Føler jeg sitter der på utstilling. Hater att menn skal ta ul, uttak,,,innsetting. Men går vel greit denne gangen å.)))
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 28. desember 2009 #18 Skrevet 28. desember 2009 smiiiile gjennom hele greia???da er du heldig...jeg gråter omtrent.... stolen bryr meg ikke men de der nålene langt opp trallala kan jeg styre meg for..men ikke så mange andre måter å gjøre det på...SUKK... tenk om man bare kunne svelge hele suppa istede?hehehehehe:))tror jeg må foreslå det ja....har ganske lav smerte terskel det skla sies da.. men baby SKAL vi ha i 2010:)))))
Sarah70-har 2 gull Skrevet 29. desember 2009 #19 Skrevet 29. desember 2009 Jepp, begynner å spraye 14. januar. 5. søskenforsøk. Ble operert i november, fjernet muskelknuter og polypper i livmor. Så nå satser jeg på nytt år og nye muligheter - vi gir oss ikke!
Endeligmamma<3 Skrevet 29. desember 2009 #20 Skrevet 29. desember 2009 Lykke til damer!! Jeg skal jeg ringe til Riksen nå på nyåret...for å få startet mitt 2. forsøk. Blir virkelig godt å komme i gang igjen-få litt håp igjen!! Klem til alle dere som skal i gang nå
pærebanan Skrevet 29. desember 2009 #21 Skrevet 29. desember 2009 I dag var jeg å henta sprayene. 2 stk. Starter altså 2. januar (første forsøk), er såååå spent!!! Var innom Polet rett etterpå, denne nyttårsaften skal jeg kose meg med deeeeilig vin:-) Og ost og kjeks.. Virkelig "skeie ut"..hehe.. Lykke til dere alle sammen:-)
lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #22 Skrevet 8. januar 2010 Heia alle jenter!! :-)) Pcen min fant ut for ei stund sia at den skulle bli svart og senere dø...så derfor har jeg ikke vært her inne på ei stund.. Ser at vi er en fin gjeng som kan følge hverandre her :-) Jeg er godt i gang med spray, sprøytene nermer seg faretruende fort 21.jan :/ har tidligere gått på gonal-f første forsøk, 4 egg ut-3 befrukta.1 inn.ingen frys.nr 2. med puregon, 13 egg ut -12 befrukta , 1 perfekt inn.heller ingen frys *sjokka*. det siste endte med kjemisk Denna gangen prøver dem menopur og litt puregon de siste dagene,dette for de vil prøve om det kan gi flere egg til å overleve 5 døgn og dermed frys. Har lest mange plass om flere som har lykktes med denne medisinen. Bare å krysse fingre og tær for mange positive tester nå som vi går mot lysere tider :-))
lure Skrevet 8. januar 2010 #23 Skrevet 8. januar 2010 Jeg skal begynne på kort regime ca 20. Ser at vi er flere som følger hverandre, spennende !
mmp <3 Skrevet 9. januar 2010 #24 Skrevet 9. januar 2010 Hei igjen damer Lette etter denne tråden, og endelig fant jeg den! Kan vel si jeg er godt igang med spray, begynte den 2. januar. Merker ikke noe særlig til bivirkninger bortsett fra litt hodepine på kvelden og litt at det svir litt i nesen av sprayen. Hvordan går det med dere? Fikk litt hetta over at jeg skal begynne med sprøyter snart, men tror det er mest selve utblandingen som stresser meg. At det ikke skal bli riktig... Vurderer å spørre naboen min som er sykepleier om hjelp Dere som har vært gjennom dette før, er det vanlig å få mensen midt i forsøket? Hadde et håp om å slippe det jeg nemlig, så ble overrasket når den dukket opp igår (26 dagers syklus :S)
lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #25 Skrevet 9. januar 2010 Heisann mmp og dere andre Da er du en dag før meg da, begynner du på sprøyter 20.jan? Hvilke type skal du gå på? Jeg har menopur og gruer meg til denne blandingen,skal vist være litt styr..men kommer nok fort inn i det. ja, det er helt vanlig å få mensen før sprøytestart, man må ha hatt det for å begynne på de. venter min rett etter helga og håper det er siste gang jeg ser ho på over 1 år :-) Hva gjør dere for å prøve å lykkes? Her er det vitaminer og prøve på sunt kosthold, ikke mye sukker og kaffe. Ingen alkohol selvfølgeli.Skal ut å kjøpe biodronninggele i mårra ,hører mange har hatt positiv effekt på det. alt må prøves :-) har noen prøvd det eller prøvd babyklister fra danmark? (tenkte litt på å prøve det også.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå