Lizbeth91 Skrevet 17. desember 2009 #1 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg er klar over at det er forskjellige meninger med det å være ung gravid/mamma, men jeg velger likevel å si min mening. Kommenter gjerne, men respekter meg likevel Jeg er selv 18 år, og muligens gravid. Har alltid hatt klart syn på det å være ung mamma, og det er at det å være ung mamma er bedre enn å være "gammel" - om det i det hele tatt er noen forskjell. Det er klart at du som 30åring har større sjanse for å være ferdig med festing, skole, du har lappen og god inntekt. Det spiller så klart en stor rolle det, men det er slett ikke alt. En ung mor har mer ork og energi enn en eldre (som regel), og det er større sjans for at en ung mor jobber seg oppover i arbeidslivet (uansett ståsted) enn det en "gammel" gjør. Og man kan ha festet fra seg i alder av 18 år, selv om mange i det kristne norge vil tro at ingen under 18 drikker seg fulle og "lever livet" som ungdommen gjør! Jeg er 18 år, og er lei av festing. Jeg har slått meg til ro, og er ikke lenger slik jeg var. Jeg har god økonomi, og har det ganske bra. Jeg er klar for et barn. Jeg kjenner ei dame på 34 år som ikke har barn - hun vil heller ikke ha det. Det er ingenting galt med henne i det hele tatt, men hun lever som en femtenåring. Hun drikker seg hemningsløst full i helgene, tar spontanabort flere ganger i året, tar med seg fremmede menn hjem osv.. Hun er ikke noe mammamateriale, selv om "den riktige alderen" er der. Det varierer mellom person til person, og det å gre alle under en kam er bare idiotisk. De som gjør DET er ikke voksne i hodet, vil jeg heller påstå. Men selvsagt; det er bedre å vente med å få barn, det sier jeg ingenting på. Men når en ung jente bestemmer seg for å beholde barnet sitt, er det ikke dermed sagt at hun kommer til å bli en dårlig mor! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141145947-min-mening/
rachelmor Skrevet 17. desember 2009 #2 Del Skrevet 17. desember 2009 er det noen som sier en ung mor er dårlig mor da... det må eg si eg ikkje har hørdt, det spørs altid kor ung, eg må si sjølve etter og se på ung mor prog at eg har begynt å lure litt. alder har for min del inngen hindring så lenge en er fruktabar! og mangen er på ulike sted i llivet i ulike aldersløp... eg ble gravid med min 1 når eg var 18, er nå 22 og gravid med nr 2, har utdannelse , fast inntekt, hus og hage og en mann da og eg ser ikkje på meg som ung mor lengre. men mor.. du får no ha lykke til du er litt fordomsfull kanskje? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141145947-min-mening/#findComment-141146242
Påtidemedentil Skrevet 17. desember 2009 #3 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg vil heller være19-20 å mamma enn 29-30 som alle andre i familien! Jeg skulle ønske mamma var yngre enn 28 når hun fikk meg, det må jeg æli innrøm! Man har kanskje rett mann, hus, hage, bra økonomi å alt er perfekt. Jeg er 19 år bor sammen med kjæresten min, vi eier ikke noe. men vi leier. å det går helt fint. Begge studerer, å det går fint ant å studere mens man har barn. Så ung mor er noe jeg ville hatt, å det er noe jeg vil være for mine barn Greit att mamma var ung å sprek til jeg var en 10 år, sia da va jo hu nesten 40. Men jeg som får unge som 20 åring kan kjøre slalom sammen med ungen min til han er 20 for da er jo jeg 40! Mange foreldre som har MASSE energi å er 60, men jeg trur jeg har fått oppleve mere om mamma å pappa var yngre når de fikk meg. så det så ;P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141145947-min-mening/#findComment-141146780
Gjest Mylian med twins Skrevet 21. desember 2009 #4 Del Skrevet 21. desember 2009 Hun TAR spontantabort? Kjære deg, det er ikke noe man velger.. Og om du mente at hun tar provosert abort så er vel det hennes valg? Jeg tror mange av dere unge mødre (jeg er også ung) tenker mer på dette enn det resten av verden gjør... Og mitt inntrykk er at de som tenker mest på det oppfører seg mest ungt også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141145947-min-mening/#findComment-141163005
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 22. desember 2009 #5 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg syns dette var litt rart å lese.. Jeg er selv en ung mor (mener jeg i allefall). Jeg var 21 da jeg fikk mitt første barn, nå er jeg 24 og venter nr 2. Min mor var også en ung mor, hun var 20 da hun fikk meg og tvillingsøsteren min. Samtidig kjenner jeg meg ikke helt igjen i det dere skriver. At dere mener man er gammel som 30-40 åring? Da kan man ikke lenger stå på slalom med barna sine.. Hehe. Jaja.. Jeg er glad for at jeg har en ung mor, men hun er likevel "mamma" og ikke venninne. Venninner som har eldre mødre enn meg har ikke hatt noe mindre sprek mor som har vert med på mindre enn det min mor har. Og nå når hun er 44 er hun ung enda, ikke gammel. Hun har fått spørsmål om datteren min er hennes datter. Litt artig, men det kunne hun fint ha vert. Og hun hadde vert en flott mor til datteren min om hun var det. En mor på 20 kan gjerne være bedre mor enn en på 35, eller en på 40.. Og omvendt. Syns innleggende var litt selvmotsigende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141145947-min-mening/#findComment-141166854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå