gramsa*j260707*+170111spire Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 har prøvd i 9 måneder på nr 2, ikke en lik sykluslengd, og har aldri peiling på noe føler jeg... Alle sier jeg må slappe av og ikke tenke på at jeg vil bli gravid, men det er ikke så lett... :-( Hva gjør dere for å unngå tankene?? tenker ikke på annet jeg jo... Med nr 1 hadde jeg normale, stabile sykluser på 28 dager, og ble fort gravid, men nå er det ikke snakk om... huff... noen som har noen tips til å gjøre hverdagen lettere, og få kontroll over syklusene??
Tone Marie 34 år Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Hei. Forstår godt hva du mener...selv er jeg i min 2 pp,så jeg skal ikke "klage":) Har også en jente på 2 år.....:)Og med henne klaffet det på første forsøk....det er rart:) Men har du prøvd slike "hjemme"tips da? Kan jo funke,og kanskje være verdt et forsøk...? Solvipect hostesaft(slimløsende..),jeg tar det denne pp. En liten skje fra dag 8 i syklusen....Jeg er på dag 7 enda,så jeg skal starte med det i morgen... Også tar både jeg og mannen 1 gram C-vit hver dag...styrker immunforsvaret:) denne pp startet vi "prøvingen" på dag 5,og skal "holde det gående" til dag 20,med sex annenhver dag... Forrige pp hadde vi sex hver dag i 10 dager fra dag 10 i syklusen,men uten hell...litt rart,siden jeg hadde påvist EL....men...ikke godt å vite med disse rare kroppene våre alltid... Ønsker deg uansett lykke til,og det klaffer nok for deg snart:) Hvor i syklusen er du...?
Hagla Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Hei! Har dessverre ingen gode råd til deg, men ville bare si at da er vi flere i samme båt...ser at din første er en dag yngre enn min første, og vi har også prøvd en god stund på nestemann nå. MEN ingenting skjer her heller! Førstemann gikk det forholdsvis lett med (Gravid på 3pp), men denne gangen vil bare ikke spiren sitte....!!! Begynner å bli både sliten og lei nå, snart så jeg bare gir opp hele greia, men når jeg ser på veslejenta mi så tenker jeg jo at jeg vil hun skal ha søsken. Håper det klaffer for oss begge snart!
Indigo 08-10-13 Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Hei. Har heller ingen "gode" råd, annet enn å henge meg på her og si at jeg føler det samme. Har prøvd siden starten av august, så ikke fullt så lenge. Hadde maks uflaks og fikk en veldig akutt exu i sept. Måtte fjerne høyre eggleder. Virker som at ting tar tid her, og det er jo veldig tungt bare det i seg selv, men så sliter jeg også med tanker som:"enn hvis jeg aldri kan bli gravid", "tenk om vi trenger hjelp" osv, osv.. iom at jeg bare har 1 eggleder. Aner jo ikke om den andre er frisk. Jeg har noen "forsvarstanker" jeg pleier å hente fram på deppedager. Slik som: -godt å slippe ny runde med nattevåk med det første (har en gutt på 13mnd). -godt at det ikke er noe fødsel i vente.. -herlig å slippe ny omgang med svangerskapskvalme og alle plagene som hører med. -dessuten at jeg kan bruke all min konsentrasjon på lillegutt:) osv osv.. For min del er det viktig å prøve å fokusere og tenke på det som er i livet her og nå, og ikke gå rundt å lengte for mye etter en liten baby. For det er uutholdelig og blir fort altoppslukende. Ja for det er rart hvor stort ønsket om barn/flere barn er hos oss kvinner. Er nok biologisk!!! Bare noen tanker fra meg:) Klem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå