Gå til innhold

soving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn får mat på kvelden og jeg legger han i vugga si, men han vil ikke alltid sove. Han kan sovne på fanget. Har prøvd nå i kveld å la han gråte litt. HAn har tørr bleie og fått mat, så da skulle egentlig alt være bra. Hvor lenge kan man la en baby på 4 uker ligge å gråte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer nok til å få mange forskjellige svar på det spørsmålet og det eneste som er riktig er nok magefølelsen din. Men personlig ville jeg ikke latt en på 4 uker gråte særlig lenge. Når de bikker over 12 uker kan du la de smågrine en stund. Du merker jo forsovet ganske fort om det er en gråting som vedvarer eller ikke. Lykke til, er ikke enkelt det der!

Skrevet

Sånn har jeg det også! jeg bruker ikke å la han ligge lenge, men innrømmer at jeg "ser det an litt" av og til når han begynner å gråte, for det hender ikke sjelden at han plutselig bare stopper og faller inn i dyp søvn. Det er ikke lenge det er snakk om, for jeg klarer ikke å ligge å høre på at han gråter... Men det har hendt ja: Særlig om natta og jeg bruker litt tid på å summe meg/vurdere om jeg skal skifte på han etc. Innen jeg har bestemt meg har han allerede sovnet...

Tror du merker det fort. Hvis han Virkelig vil noe, gir han seg vel ikke så lett, men enkelte barn trenger å gråte og herje på litt - uten å bli tatt opp eller underholdt - for å få til å sove. Det er i alle fall det jeg har hørt. Her i huset er det enten det eller smokk, for han sover ikke så lett uten vugging eller tett kroppskontakt - og om natta kan vi jo ikke bære ham rundt hele tida heller...

Skrevet

Tror dessuten at jeg merker det på gråten... Av og til bare gråter han litt, tar pause og ser ut til å sovne, så våknar han til igjen, gråter eller "klager" litt før han sovner igjen. Sånn kan han vel kanskje drive på en liten stund før han faller inn i dyp søvn. Er gråten mer vedvarende og "insisterende", kan du kanskje si, skjønner jeg at han ikke kommer til å roe seg og da gir jeg som oftest pupp... (Evt. smokk) Men det er ikke lett det der! Merker man fort kan føle seg som en dårlig mamma fordi man lar poden gråte litt, men av og til så er det lite annet som funker altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...