Gå til innhold

Når bør man kjøpe amme BH-en??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør man kjøpe amme BH rett før fødselen eller vente til etterpå?

Brystene blir jo enorme når melka kommer i gang, men så går de jo litt tilbake igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok kjøpt en for å ha i fødebagen. Jeg har ihvertfall gjort det :)

Skrevet

Godt spm... Jeg kjøpte før med forrige. Passet greit, var litt stor. Så da tenkte jeg at den ville passe fint når melken kom. Men hahaha snakker om å bomme - det tøt ut i alle ender :) Og sånn så jeg ut i ca tre mnd... Etter det passet den fint. Så denne gangen tror jeg at jeg kjøper en somjeg har med i bagen, pluss en som passer når melken kommer! Sååå mye penger er det ikke snakk om og det er ikke særlig deilig med for trang BH!

Skrevet

Okay, får dra på prøving i morgen, så får jeg begynne med å kjøpe en for å ha med meg i bagen...

Skrevet

Har kjøpt amme BH...meeen tviler på at de vil passe. Kjøpte en str større enn vanlig, men begynner å vokse ut av det også - det er FØR at melken har kommet. Kan ikke forstå hvordan en skal greie å kjøpe riktig BH i forkant?!

Skrevet

Ja, kjøp et par billige før fødsel, gjerne en størrelse større enn du bruker nå. Og så kan du heller innvistere i noen dyrere et par uker etter fødsel, når det har normalisert seg litt.

Hvis du skal ha nå snart skal du vel gjerne bruke ullinnlegg. Jeg brukte vanlige innlegg innerst, og så store ullinnlegg, så det blir ganske fult i de amme-bhene ;o)

Skrevet

Kjøpte amme bh tidlig og har brukt de lenge. Brystene ble tidlig mye større så når jeg først måtte invistere i nye bh`r så kjøpte jeg likesågodt amme bh,

Skrevet

Hvis du får mye melk og en utdrivningsrefleks som minner om en brannhydrant, må du belage deg på å skifte ofte!! Det har fantes elastiske før, da kan man kjøpe noen som tøyes litt hvertfall og tørker fort!

Jeg har hatt det som beskrevet overfor:) Har kjøpt to som antakelig er litt knappe når melken er på det fulleste, og tenkte jeg skulle kjøpe tre elastiske i en strl større. Jeg syns det var stress og skulle gå ut å kjøpe amme bher rett etter fødsel de andre gangene, så satser på å ha et lager. Hvis jeg bommer helt er det jo bare å kjøpe et par ekstra senere:)

Enig med lykketrollet, ved mye melk trengs både ullinnlegg og ekstra innlegg inni.

Skrevet

Mine har også vokst en del allerede - hvor mange str går man opp egentlig? Vet ikke om jeg trenger enda en str større enn d jeg brykte før eller om det holder med de jeg kjøpte sist så er kun 1 str større enn normalt.

Skrevet

Kjøp et par rimelige som du kan ha til melken har komt.Større en du bruker.Så kjøper du noen gode når puppene har stablisert seg.

Jeg gikk opp fra b til d cup.

Skrevet

Det er jo ikke noe fasit på dette, men tommelfingerregelen er at man må kjøpe ammebh i én størrelse større enn den man bruker rett før fødsel. Med førstemann økte jeg fra c-cup til DD-cup i løpet av svangerskapet. Men jammen meg måtte jeg helt opp i E-cup i ammebh ;o)

Skrevet

Oisann, tror jeg skal ut å investere i ny ammeBH med en gang jeg.. *kremt* Kjøpe en forrige uke, faktisk, for de vanlige BHene mine har blitt for små. Den satt rimelig greit i butikken, men etter at jeg kom hjem og begynte å bruke den ble den riiiimelig trang rundt - så måtte på med en sånn forlenger-greie..

Men over puppene sitter den ganske akkurat nå, så dersom puppene skal vokse ENDA mer når det kommer melk i dem (og det var jo ganske logisk nå som jeg tenker over det) + ha plass til disse ammeinnleggene så må jeg kanskje opp en str eller to ja.. :S

Brukte 70C før (med masse innlegg i, vel og merke), og den siste jeg kjøpte nå var 80C (uten innlegg), men er vel mer 85 pga forlengeren. Bør jeg kjøpe 85D nå da, kanskje? Og helst en "løs" en? Altså ikke en sånn stiv BH som skal holde fin fasong på utstyret. Antar de er mer stretchy de løse..

Hvor finner man gode ammeBHer? Rundt her fant jeg bare en butikk som har ammeBH i det hele tatt, og det var Lindex. Men de hadde bare 3 eller 4 ulike typer og ikke sånn kjempeutvalg i str. Noen som har tips?

Uff, førstegangs og ikke særlig praktisk anlagt innser jeg nå ja.. ;p hehe!

Skrevet

Jeg syns det er helt tilfeldig hvor gode ammebhr finnes:) Tar meg en runde og ser i dag. Jeg har også vært på lindex og kjøpte et par i økobommul. De var gode på:) Men må ut å kjøpe noen større elastiske nå...prøver babyshop tror jeg.

Jeg vil og ha tips, og kommer med noen fler hvis jeg kommer over noe bra!

Skrevet

Hmmmm, har noen prøvd bravado amme bh? Flere av modellene skal visst være elastiske...

Skrevet

Nå blir vi jo en del større rundt brystkassen også under graviditeten, går det fort tilbake etter fødsel? Eller bør jeg kjøpe amme-bh som også er en del større rundt? Jeg har gått opp fra 70 til 85 i omkrets, men brystene er ikke noe særlig mye større ennå, så det går stort sett greit å bruke mine vanlige bh'er med en sånn liten forlenger fra Lindex med ekstra hekter.... Er i uke 35.

Skrevet

jeg kjøpte ammebh etter tredje mnd etter tips fra venninne som sa det var greit å bruke også under svangerskap... Hahaha.. Tror jeg brukte den 2 ganger før den ble for liten... spesielt rundt livet... så kjøper etter fødsel tror jeg... umulig å vite....

Skrevet

Jeg gikk i en undertøys butikk for å se på ammebh'er, men damen der anbefalte meg ikke å kjøpe noen før ca en uke før termin - siden det var så vanskelig å si hvilken størrelse man ville ende opp med..

Det tror jeg er sant, for jeg var 85 rundt, rett under brystene, for en uke siden - men nå har babyen sunket litt så nå er jeg 80. Kanskje går jeg tilbake til 75 før fødsel??

Cup-størrelsen vil nok derimot øke...

Sjekk denne nettsiden forresten - masse fint!

www.mammatrend.no

Skrevet

jeg har 2,5 uke til termin, kjøpte en sånn topakning på hm som er ganske billig... så tenker jeg at jeg kjøper noen bedre og litt mer stabile når jeg ser hvordan størrelsen på brystene blir...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...