Gå til innhold

Liten blødning...

Anbefalte innlegg

Fikk vite forrige onsadg 9.desember at jeg var gravid,

Og det var på forventet mens dag, hadde stålømme brystvortet, vondt nederst i rygggraden, fått større hofter og litt mensmurringer.

Nå på mandag begynte jeg å blø, mandag kveld var det.

Så dro jeg på jobben men dro hjem tidlig. Så stoppet det men kom tilbake på kvelden.Så jeg dro til legen på tirsdag.

Han kunne da fortelle meg at det antaglig var en abort på gang uten å sjekke meg eller høre om hva slags blødning jeg hadde. sykemeldt i 3 dager med truende abort som konklusjon.

Jeg har kunn hatt lyserødt/rosa blod på papiret når jeg har tørket meg sammen med utflod.

Og regener derfor med at det ikke er en sa som kommer.

Noen andre som har opplevd det samme ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141145346-liten-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn kan ikke legen si uten å ha undersøkt deg ordentlig... D er klart du skal ta d med ro, i tilfelle.. Men litt rart du ikke får en UL? Jeg vet mange som har blødd i både 1, 2 og 3 uker i svangerskapet men likevel har alt gått fint. Man skal jo alltid sjekkes ordentlig når man begynner å blø under graviditet.

Blødning i første trimester

Blødning i 1. tredjedel av svangerskapet er vanlig. Hele 20-30% av kvinner som føder ved termin har hatt blødning tidlig i graviditeten, og føder friske fine barn.

Den første blødningen som kan opptre er implantasjonsblødning, det vil si når det befruktede egget graver seg ned i livmorslimhinnen. Blødningen er ikke stor og smerter følger ikke med.

Forskjellige lokale tilstander i skjeden kan også føre til småblødninger uten smerter. Dette kan være polypper og "sår" på livmortappen, eller skjedekatarrer.

Blødningene påvirker ikke graviditeten. Morkaken kan ligge over indre mormunn tidlig i svangerskapet, og en liten irritasjon eller forskyvning av morkaken i forhold til livmoren vil kunne resultere i blødninger. Dette kan f.eks skje etter samleie, og er som regel helt ufarlig.

Men blødninger tidlig i graviditeten kan også være tegn på abort. En såkalt " missed abortion" som er en variant av spontanabort, vil kunne gi små blødninger uten smerter. Likeså vil en graviditet som sitter utenfor livmoren lage småblødninger som oftest fulgt av smerter på den ene eller andre siden i underlivet.

Det er ikke av stor betydning om blodet er friskt eller mørkt. Klumper eller koagler sier noe om mengden blødning, og er ikke alltid forbundet med verre prognose.

En blødning som er kraftigere enn en menstruasjon der man kvitterer slim og fosterprdukter etter å ha hatt rieliknenede smerter, er som regel en spontanabort

hei

Jeg hadde også en pitteliten blødning i går, var helt lys rosa og det var også etter samleie.... Jeg ble selvfølgelig kjemperedd og gråt. Men tenkte at jeg kan ikke la det ødelegge julaften så ringte til sykehuset her og spurte om å få snakke med jordmor. Hun sa at det ofte ikke var farlig å blø litt tidlig i svangerskapet og at jeg måtte ringe akutten dersom jeg fikk mer blødninger og derfra blir henvist til gynekolog/ultralyd. Ellers ba hun meg bare slappe av og se hva som skjer. Og det som skjer det skjer. Man kan ikke gjøre noe med det.

Men jeg har ikke noe smerter og har ikke blødd noe mer heller. Så jeg tror ikke dette var noe farlig. Jeg leste på nettet samme som står over her og rifter osv iforbindelise med samleie, så tror nok det var derfor. Stod noe om at underlivet er fyllt med mye mer blod og derfor lettere blødning.. på babyverden under temaet. Så krysser fingrene på at alt er iodren:) men tenker og ringe fastlege etter jul og be om tidlig ul.

Håper inderlig det går bra med dere andre også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...