Gå til innhold

Da mistet jeg helt troen denne pp'en!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tester med grav.tester fra babytime.se. og får en svak svak skyggestrek på alle..ingen farge på, så da er de jo negative :( nærmer seg ikm nå, og da burde jeg fått positiv test nå tenker jeg. Så kjenner jeg gir litt opp, er veldig lei av å gå å håpe hver mnd. Har hatt sex rundt EL, og gjort vårt der, så lurer på hva som står i veien for en graviditet..

Prøvde akupuktur sist jeg ble gravid, så begynner å lure på om jeg må krype til korset og prøve igjen..selv om vi skulle prøve på egenhånd denne gangen. Ble litt skeptisk til akupunktur siden jeg mistet da jeg ble gravid på den måten, og tenkte kanskje at man stimulerer kroppen til å bli gravid uten at den er klar selv..noen andre som har tanker eller vet noe om dette??

Uff, blir helt stresset av hele greiene..for føler tiden er inne for barn, men hjelper ikke når ingenting skjer :( syte syte syte... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg skjønner at du blir lei deg av alt det her. Hadde same problem før vi prøvde og prøvde og ingentng...

det var kjempe frustrerende og kipt ,så jeg ga opp slutta å prøve og sluttet å komme inn hit var så lei av alt.

Og nå plutselig ...... så er jeg gravid . Man må bare g kroppen litt tid, å slutte å tenke så mye på det , og plutselig så går det .

jeg krysser fingrene mine for at det går for dere neste mnd.

Lykke til !

Skrevet

Tusen takk for det :)

Ja tror på at kroppen blir stresset av alle tankene og kaoset som følger med denne prøvingen :( den mnd jeg ble gravid, så var jeg ikke inne på Bim på 2 uker. Og hadde ferie..så kanskje det neste steget blir å kutte ned på de tingene som stresser mest.

Gratulerer så mye med graviditeten, det må være herlig når det endelig skjedde :) Hvor langt er du på vei? Og brukte du EL-tester før dere "gav" opp? Jeg bruker det nå, men føler det er eneste måten jeg kan finne EL på, siden jeg har veldig uregelmessige sykluser..litt dumt, men føler egentlig det har blitt en vane :)

Skrevet

Må jo bare skrive til deg Lille Diamant..synes det er for gærli at den lille solstrålen som du er, har mistet litt piffen!!!

Jeg har hatt erfaring med nåler med utfall i både negativ og positiv retning!!

Da jg var litt mindre heldig, gikk jg til en nokså useriøs akupunktør. Etter at jg har mistet, gikk jg til en NAFO godkjent akupunktør. Hun jg gikk til var så varm og god at jg tror nok bare hennes nærvær, hadde en positiv virkning på meg!

Det er ei herinne som har anbefalt meg henne, og hun hadde resultat å vise til : )

Nålene skulle fikse sykluslengden min, og følelsen av at jg gjorde noe aktivt med prøvingen, avledet det konstante tankekaoset.

Det som er viktigst, er å finne ut om hva som passer for deg!

Ønsker deg lykke til med å finne ut det, og minne deg på at alt håper er ikke ute når tante rød er borte ; )

Kleeeemmmm

Skrevet

Hei igjen >D

ja det føles helt fantastiskt og helt uvirkeig :D

jeg har og veldig uregelmessige syklusser , visste aldri når mensen kom , fant heller aldri ut nr jeg hadde el eller noen ting og det var så frustrerende . . Det var grunnen til at jeg ikke fant det ut fr jeg er ikke helt sikker på hvor langt jeg er på vei , men jeg vet det er 5 uker eller mer .

Skal til legen idag for å finne ut det :D

men bare stress ned, og ikke kom inn her for mye ... det er are skikkelig deprimerende å se alle Jeg er GRAVID innleggene :D selv om man blir gad for de andre.

Bare kos deg , ikke tenk på det og vær positiv så skal du se det går.

masse lykke til

klem.

Skrevet

Tja, vet nå ikke om jeg er noe solstråle akkurat ;o) hehe. Men takk for det nicki82 :)

Er nok litt deppa for tiden ja, for føler ikke det nytter uansett hvor mye sex vi har rundt den rette tiden...og bare for å irritere meg igår kveld, så begynte det med veldig intense strekksmerter i mage og lår, så måtte faktisk stå opp for å ta smertestillende :o. Akkurat slik har det forsatt idag, og formen tilsier at jeg har fått både influensa og mensen på samme dag :( For når jeg kom hjem så hadde jeg fått rosa utflod og tempen var 37.7 grader, akkurat som om jeg skal få feber hvert øyeblikk. Sukk...dette har vært en kjip dag!! For mensen skal jeg ikke ha før på lørdag egentlig, men har nok tatt feil av EL-dagen da.

Så der var det en oppdatering fra solstrålen meg ;o) ikke helt det nei...

Hvordan går det med deg Nicki, alt bra? Sikker fantastisk å være gravid :) Klem

Skrevet

Hei, Tenker*på*å*ha*en*liten*en :)

Ja jeg bør nok ta en nedtrapping inne på forumet her, for merker jeg er veldig avhengig av å gå inn å lese daglig. Så kanskje jeg får konsentrere meg om familie og venner fremover, og mindre på babylaging! Ser ut som mensen kom idag (rosa utflod), noen dager for tidlig, og som om ikke det er nok så er formen skikkelig dårlig...vond hals og hodepine :( skikkelige strekksmerter eller hva jeg skal kalle det, i både mage, lår og korsrygg.

Takk for veldig oppmuntrende og støttende ord, det hjelper virkelig på humøret :) håper jeg kan klare å slappe mer av fremover! Skal ihvertfall prøve.

Masse lykke til med svangerskapet, du må nyte det uansett symptomer :D

Stor klem!

Skrevet

Man har da alltids noen dårlige dager i ny og ne, men det definerer nok oss i i mindre grad :) Du har kommet med oppmuntrende ord når jg trengte det, og nå føler jg at det er min tur å oppmuntre deg :)

Det føles veldig godt å være gravid, men man rister ikke av seg bekymringer av den grunn :) Har erstattet prøver-bekymringene mine med UL-bekymringer. Nå kommer jg til å bruke en hel formue på å forsikre oss om at vår førstefødte har det fint :) Det er greit at vi er to om å bli enige om den saken, istedenfor at den ene av oss er hysterisk og den andre ruller med øyne *flire*.

Graviditeten har fungert fint så langt, så jg har ingen håndfast grunn til alle bekymringer, men det er så godt å vite istedenfor bare å håpe.

Er du sikker på at det er TR som nærmer seg forresten?? Rød utflod er ikke TR, vettu ;)

Klemm

Skrevet

Takk for oppmuntringen, det hjelper virkelig med litt omtanke :)

Vi slutter nok aldri å bekymre oss dessverre, men sånn er nå engang livet. Først er vi bekymret for om vi kan bli gravide, og etter vi har blitt det så bekymrer vi oss for om det vil gå bra. Men som så mange skriver her inne, så må vi bare ta alt som det kommer og prøve å tenke positivt! Det er ikke bra for noen å bekymre seg hele tiden.

Har dere vært på UL, eller skal du? Det er en kjempe fint mulighet å ha ihvertfall, bare tenk på hvor mye mer hjelpemidler vi har i forhold til våre egne mødre :) mamma fortalte meg at hun ikke ante at hun burde bli redd når legen ikke hørte hjertelyd i uke 12, så hun gikk ubekymret frem til uke 16, og da fikk hun høre hjertelyden min hos legen :)

Det sier vel litt om at idag er vi nærmest født til å bekymre oss, fordi vi leser så mye og hører så mye! Men mest sansynlig så går det veldig bra med de aller fleste :)

Men klart vi bekymrer oss litt ekstra når vi har opplevd å miste før, men likevel så kan vi ikke bruke all tid og energi på å tenke negativt :) så fra nå av skal jeg prøve å tenke minst mulig på denne prøvingen og fokusere på alt det positive i livet mitt! Mensen kom inatt den, så vet ihvertfall at jeg skal nyte julematen med litt vin i år ;o)

Sender deg en god klem, og håper du klarer å slappe av og nyte svangerskapet ditt fremover :)

Skrevet

Det hjelper virkelig med litt oppmuntring : )

Det er så sant som du sier, vi er født til å bekymre oss. Altfor mye kunnskap er tidvis altfor tung å bære.

Jeg har vært på UL i min 9. uke og så en liten bebis med bankende hjerte. Legen sa at det er 98% sjanse for at alt går vel, så jg har virkelig ingenting å bekymre meg for.

Det som er greien er at jg har for mye tid til å tenke og fokusere på magen. Med samboeren min som reiser en del, er det ingen som kan snakke meg til fornuft før alle de ufornuftige tankene mine har samlet seg som en stoor floke, og det er for sent å snøre det opp igjen. Litt vel billedlig, men jg håper du forstår hva jg mener : ) Han er nok den som holder meg i balanse, og det blir godt å være balansert i jula : D

Jeg har nettopp sett "Julie&Julia" og kjente savnet etter Brie!!! Når vår lille og friske : ) gullungen kommer ut (og sikkert etter ammetiden), skal jg sååå leve på Brie!!!! Du får ta et glass rødvin for meg og i jula!!

Så krysser jg fingre for at den avslappingen i jula vil gjøre det lettere for spiren å sitte : )

Skrevet

Ja 98% sjanse for at det går bra er jo virkelig ikke gale, så da kan du nok slappe litt mer av fremover. Men klart man har alltid litt bekymringer i bakhodet, og det er ikke alltid til å unngå. Men tenk positivt, så kan det jo være det blir en vane til slutt ;o) det jeg prøver å si til meg selv! :)

Har og en samboer som er flink til å fokusere på alt som er bra, så kjenner igjen det du skriver..at det er mye lettere når du har han hjemme og han kan få deg ut av de negative tankemønstrene. Men du kan og lufte tankene dine her inne, for du er virkelig ikke alene om dette. Er her for deg jeg, så ikke vær redd for å skrive om du trenger å få andre synspunkter på det du grubler på :)

Sender deg en stor klem, og ønsker deg en flott jul! Her snør vi ned, og siden jeg er syk så kan jeg ikke gå ut å brøyte snø...syns litt synd på meg selv..men sånn er det å være gressenke ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...