Gå til innhold

Sykepleier - tilrettelegging på jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sykepleiere her som vil dele sin erfaring ang tilrettelegging på jobb? Jeg jobber i hjemmesykepleien og litt på sykehjem. Er usikker på hva jeg kan kreve av tilrettelegging. Kjenner jeg allerede i 10. uke får vondt i ryggen og blir svimmel av tunge stell/dusjer. Har lavt bt, så det svartner lett for meg. Sist jeg var gravid svimte jeg ofte av, spesielt på badet da jeg dusjet pga fuktig og oksygenfattig luft. Måtte alltid ha noen med på badet som kunne ta imot meg hvis jeg svimte av. Er derfor litt redd for at jeg skal svime av når jeg dusjer pasientene. I hjemmesykepleien er det også mange som har trange bad hvor det blir dårlige arbeidsstillinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner meg veeeeldig godt igjen;))

Gå på lovdata og søk på arbeidsmiljøloven. der er det egen avsnitt for gravide. hvis du søker på arbeidsmiljø for hjemmesykepleien f.eks kommer det opp ei egen håndbok hvor slike ting er beskrevet i eget kapittel! Arb.giver skal tilrettelegge for gravide i den grad det går ann , og det er nok andre arb.oppgaver. :))

Lykke til!

Skrevet

Jeg får null treff... Kan gi meg en link? :)

Skrevet

Samme situasjon som deg. Jeg sa det på jobb ganske tidlig. Noen uker siden. Er i uke 11 nå. Jeg snakket med avd spl og han sa de ikke hadde mulighet til veldig tilrettelegging så for min del var det best med 50%sykemelding. Jeg har derfor nå droppet dag etter å ha jobbet kveld. Jeg slipper isolerte pasienter og tunge løft. Jeg mener tilrettelegging bør du få uten å trenge å ty til lover og regler. Bare spill med åpne kort så går det nok fint :) Du burde jo kunne få slippe de tunge stellene og dusjing.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ble först flyttet fra srb.stedet mitt, som er en fysisk lett arb.plass, til et sykehjem pga svinenifl.fare der jeg var. Dette skulle vare til etterat vaksinen ble tatt. Så får jeg plutselig beskjed om at jeg skal være på sykehjemmet frem til perm. Begrunnelsen deres er at mitt opprinnelige arb.sted er så sårbare i forb. med fravær, siden avd. er liten og vi er kun 2 på jobb av gangen. Og de har dårlig erfaring med gravide ift fravær der. Så det var jo litt av en tilrettelegging! De tilrettelegger iallefall for seg selv! Har blandet inn tillitsvalgt osv, så nå har de tilbudt et annet sykehjem, som er noe lettere fysisk. Men likevel... "Je, e` forbanna..!"

Skrevet

Fy flate!! Snakk om å tenke kun på seg selv. Skulle nesten tro at det var tanken bak flyttinga fra starten av... Blæh til sånne arbeidsgivere!! Stå på ditt!

Skrevet

Jeg jobber på en avdeling på sykehuset i Drammen. Og jeg må få si at jeg har fått/får super oppfølging. Jeg sa ifra i uke 11, om at jeg var gravid. Frem til da var jeg heldig i og med at det ikke var noen tunge stell eller lignende frem til da. Vi har 3-delt turnus, og har sluppet nattevakter siden. Ikke noe problem. Alle jeg jobber med er kjempesnille og hjelper meg, og tar de tyngste løftene og stellene. Jeg får rett og slett ikke lov av mine kollegaer å overanstrenge meg. Er i uke 21 nå, og ser for meg å gå i full jobb frem til permisjon 3 uker før termin:)

Skrevet

Ja, enlitenpågang, blir skikkelig pisst off :S men dette har pågått en stund nå, og jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker å kjempe. Men det værste jeg vet er å föle meg urettferdig behandlet....

Skrevet

Så heldig du er *JenteBabyMai10*! Alle arbeidsgivere og kollegaer skulle vært som dine.

Jeg blir nok ikke å jobbe helt til permisjonen. Trives overhodet ikke i yrket og da er det psykisk tungt å jobbe. Det har jo ikke akkurat blitt lettere etter jeg ble gravid.... Etter permisjonen skal jeg ta videreutdanning.

Skrevet

Jeg jobber i hj.spl selv men bare på natta. Nå har legen min bestemt at jeg ikke skal jobbe natt for det mente han ikke var bra...Så da må jobben tilrettelegge for meg på dag/kveld, men det er ikke sikkert jeg kan jobbe i 67% stilling til jeg går ut i permisjon pga jeg slet med bekkenet sist gang og kjenner det allerede, så nå skal jeg ta det litt mer med ro hvis jeg skal få vondt. Da kommer jeg til å høre med legen om red. sykemld...Bare for å ikke få for mye vakter i slengen...Sist jobbet jeg på sykehuset og hadde kjempe ledere som skjønte problemet så jeg hadde bare kontor oppgaver de siste 4 mnd før permisjon pga jeg ikke fikk gjort stort pga bekkenet, men godt å komme seg litt ut på jobb for det=) Nå må jeg ta det litt mer med ro pga at jeg har en å ta meg av hjemme så ikke bekkenet slår seg helt vrang..klarte ikke å gå på kveldene sist for jeg hadde gjort for mye på dagen... Lykke til og håper det ordner seg for deg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...