Gå til innhold

Skal jeg be om noe annet enn Crinone ved neste forsøk?

Anbefalte innlegg

Blir nok i jan el. feb, og da fryseforsøk. Lurer litt på om jeg skal be om noen annen progesteronstøtte denne gangen. En grunn til dette er at jeg har lest at C er den progesteronstøtten som gir størst sannsynlighet for blødning, noe jeg sliter med mer enn nok fra før.

En annen grunn er at jeg sliter med urinveiene, og får lett infeksjoner. Har nå hatt 3 på rappen, som er mye selv for meg. Lurer på om rester fra Crinone, som jeg satt tre ganger om dagen, kan være medvirkende til dette.

En tredje grunn er at jeg har forstått det sånn at progestan er sterkere enn Crinonen, og at Cyclogest (vet minimalt om denne) igjen er strekere enn progestanen.

Tar imot alle tips med åpne armer;-) Er klar over at progestan kan bli vanskelig å få refundert fra trygdevesenet. Hva med Cyclogest?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg pleier å spotte ca 3-4 dager før mens. Har brukt crinone ved alle mine forsøk og har ikke spottet da. Var hos Hausken til vurdering i november og han ville sette meg på Cyclogest pga spottingen. Dette pga at Cyclogest inneholder høyere konsentrasjon av progesteron.

Vet ikke om man får refundert utgifter for Cyclogest, så lurer også på det... Ringte apoteket på Riksen i går. De hadde ikke Cyclogest, men kunne bestille for meg dersom jeg har med resept på det.

Hei.

Har bare brukt Crinone, og har ikke blødninger å referere til.

Men lurte på; er cyclogest sterkere enn progrestran?? Dette kan jeg ingenting om, annet enn at jeg vil prøve noe annet en Crinone neste gang og regner med at jeg må spørre etter det jeg ønsker i Porsgrunn selv når jeg skal i gang med 2.ICSI i januar.

Vil jo ha det som har "mest futt" og får spiren til å sitte.

Har ikke vært plaget av crinonen, hverken ved blødninger, sårhet eller noe annet. Bare ingen barn ennå....

Så da tenkte jeg at jeg må forsøke noe annet - om ikke annet enn for trua.

Noen med anbefalninger på for og imot på de to alternativene til Crinone som er nevnt? Hva er sterkest og hvordan og hvor ofte settes de i rugetiden?

Jeg har trua på progestan fortsatt....på 3 forsøk med den har jeg fått 2 positive tester, mens med crinone har jeg hatt 5 negative...cyclogest har jeg ingen erfaring med...men kanskje det blir neste alternativ ;) Hvordan form er cyclogest i...noen som vet?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...